پرونده تحقیقاتی علیه پمپئو باز شد

قانون هج اکت ( Hatch Act ) در سال ۱۹۳۹ تصویب شد و رسما به نام " قانون منع جلوگیری از فعالیت های سیاسی زیان آور" نامیده می شود.

این قانون؛ یکی از قوانین فدرال آمریکاست که بر اساس آن تمامی کارکنان قوه مجریه از درگیر شدن در برخی فعالیت‌های سیاسی منع ‌شدند. رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری و بعضی از مقام‌های بلندپایه شاخص در قوه مجریه از این قانون مستثنی هستند.

الیوت آنگل رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات به ما اطلاع داده‌اند که دفتر مشاوره ویژه تحقیقات خود در مورد نقض قانون هچ توسط پمپئو را آغاز کرده است.

پمپئو متهم است که در مرداد ماه در زمان سفر رسمی به رژیم صهیونیستی از طریق سخنرانی ضبط شده در مجمع ملی جمهوریخواهان که فعالیت انتخاباتی به حساب می‌آید، شرکت کرده و قانون هچ را نقض کرده است.

وزیر امورخارجه آمریکا از مشارکت خود در مجمع ملی جمهوریخواهان دفاع کرده و گفته است که او به صورت حقیقی در این نشست شرکت کرده است.

برغم ادعاهای پمپئو، نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بر این باورند که سخنرانی پمپئو در مجمع ملی جمهوریخواهان علاوه بر نقض قانون هچ، دستورالعمل‌های سیاسی وزارت خارجه آمریکا که خود توسط پمپئو هدایت می‌شود را نیز نقض کرده است.

خواکین کاسترو نماینده تگزاس با انتقاد از قانون شکنی‌های وزیر خارجه گفت: پمپئو در حال استفاده از سفرهای خارجی برای کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ است.

کاسترو در پیام توییتری نوشت: اگر گزارشات درست باشد، پمپئو در حال استفاده از سفرهای خارجی که هزینه آن توسط مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت می‌شود، برای کمپین‌های انتخاباتی ترامپ است.

وندی شرمن معاون سیاسی وزیر خارجه دولت باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا نیز در پیام توییتری با اشاره به گزارش نشریه مک لاتچیتس در مورد استفاده پمپئو از سفرهای اخیر خارجی خود برای تبلیغ انتخاباتی ترامپ نوشت: عمل مایک پمپئو شرم آور و مضر است.

مجمع ملی حزب جمهوریخواهان که در ماه آگوست (مرداد) برگزار شد در نخستین نشست خود، به طور رسمی دونالد جی ترامپ را با اکثریت آرا به عنوان نامزد انتخاباتی این حزب در رقابت‌ ریاست جمهوری امسال آمریکا برگزید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.