شرکت معروف چینی بزرگ ترین عرضه اولیه تاریخ را رقم می زند

جک ما- بینان گذار علی بابا که بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی چینی محسوب می شود از برنامه ریزی برای عرضه اولیه سهام یکی از زیرمجموعه های اصلی این شرکت به نام انت فایننشیال در بورس های هنگ کنگ و شانگهای خبر داد که از نظر ارزش سهام عرضه شده، بزرگ ترین عرضه اولیه تاریخ جهان خواهد بود. انتظار می رود در مجموع حدود ۳۴.۵ میلیارد دلار از سهام این شرکت در بورس عرضه شود.  

جک ما به اشاره به اینکه برای نخستین بار، چین میزبان چنین عرضه اولیه قابل توجهی است نیز افزود: از این نظر که قرار نیست عرضه سهام در نیویورک انجام شود بلکه این کار در چین صورت خواهد پذیرفت، رویدادی تاریخی در پیش داریم. این رویداد در تاریخ بورس چین رویدادی قابل توجه خواهد بود.  

پیش از این رکورد بزرگ ترین عرضه اولیه تاریخ مربوط به سهام شرکت آرامکو عربستان به ارزش ۲۹.۴ میلیارد دلار بود که در دسامبر سال قبل انجام شده بود. گروه مالی انت فایننشیال که مالک پلتفرم مالی علی پی نیز هست یکی از شناخته شده ترین شرکت های میلیارد دلاری در جهان محسوب می شود و عرضه سهام این شرکت در بازار با هدف شتاب بخشیدن به اهداف جهانی سازی آن صورت خواهد گرفت.  

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که برخی از برخی از منابع خبری از احتمال تحریم گروه انت فایننشیال توسط وزار خزانه داری آمریکا خبر داده بودند. اریک جینگ- مدیر داخلی این شرکت با بیان اینکه عرضه عمومی سهام باعث شفافیت بیشتر و جلب اعتماد سرمایه گذاران خواهد شد، از برنامه ریزی برای تقویت حضور این شرکت در بازارهای منطقه ای و بین المللی خبر داد.  

گروه علی بابا مالک ۳۳ درصد سهام شرکت انت فایننشیال است و ارزش بازار آن در حال حاضر حدود ۸۳۱ میلیارد دلار برآورد می شود.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.