سندرز وضعیت کرونا در آمریکا را تاسف برانگیز خواند

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توئیتر به آمار بالای قربانیان ویروس کرونا در مقایسه با دیگر کشورها پرداخت.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا با جمعیتی بالغ بر ۳۲۸.۲ میلیون نفر، ۲۲۵ هزار نفر است.»

سندرز در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: «قربانیان کرونا در کانادا ۹۹۶۳ نفر، در ژاپن ۱۷۱۶ نفر، در استرالیا ۹۰۵ نفر، در کره جنوبی ۴۵۷ نفر، در ویتنام ۳۵ نفر، در نیوزیلند ۲۵ نفر و در تایوان ۷ نفر است که مجموع قربانیان در این کشورها که جمعیتشان ۳۶۴.۶ میلیون نفر است ۱۳ هزار و ۱۰۸ نفر می‌باشد.»

سندرز در ادامه به جمله‌ای از ترامپ درباره وضعیت وخیم کرونا در آمریکا اشاره کرد که گفته بود: «همینه که هست» و آن را «تاسف‌برانگیز» خواند.

وضعیت شیوع ویروس کرونا در آمریکا در حالی وخیم‌تر می‌شود که «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید روز گذشته (یکشنبه) اعتراف کرد که دولت  ترامپ نه تنها برنامه‌ای برای کنترل کرونا ندارد، بلکه قصد کنترل این ویروس را نیز ندارد.

میدوز در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان گفت: «ما قصد کنترل این بیماری همه‌گیر را نداریم. می‌خواهیم مسئله دستیابی به واکسن، درمان و دیگر حوزه‌های کاهش شیوع (کرونا) را تحت کنترل درآوریم».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.