آتش بس قره باغ برای سومین مرتبه نقض شد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیروهای مسلح ارمنستان را به نقض آتش‌بسی که امروز دوشنبه ساعت ۸ صبح به وقت محلی به اجرا درآمد، متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، باکو اعلام کرد: به رغم اعلام آتش‌بس انسانی جدید در ساعت ۸، ۲۶ اکتبر، نیروهای مسلح ارمنستان یک بار دیگر توافق به دست آمده را نقض کردند. 

وزارت دفاع جمهور آذربایجان افزود: نیروهای مسلح ارمنستان با وجود توافق جدید آتش‌بس، شهرک‌های منطقه «ترتر» نزدیک خط تماس در منطقه قره‌باغ کوهستانی را گلوله‌باران کردند.

این وزارتخانه در ادامه ادعا کرد که جمهوری آذربایجان بشدت به شرایط آتش‌بس پایبند است.

از طرف دیگر، وزارت دفاع ارمنستان طرف آذربایجانی را در جهت شمال شرقی خط تماس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به نقض آتش‌بس متهم کرد.

«شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد: در نقض آشکار توافق آتش‌بس بشردوستانه که در آمریکا منعقد شد، طرف آذربایجانی آتش توپخانه‌ای را بر مواضع آرتساخ (جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی) در جهت شمال شرق خط تماس گشود.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک با روسیه و فرانسه، از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی خبر داده بود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان آخرین بار روز دهم اکتبر (۱۹ مهر) و پس از نشست سه‌جانبه در مسکو به توافق آتش‌بس انسانی دست یافتند. اما درست ۱۵ دقیقه بعد از آغاز اجرای این توافق، آژیرهای خطر در منطقه قره‌باغ به صدا درآمد و درگیری‌ها بار دیگر آغاز شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.