واکنش مکرون به انتقادها از توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص)

در حالی که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه انتقادات تند همتای ترکیه‌ای خود را اهانت به خود دانست نه آزادی بیان و پاریس سفیرش در آنکارا را فراخواند، او همچنان از توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام، به اسم «آزادی بیان» دفاع می‌کند و امروز یکشنبه در پیامی در توئیتر تاکید کرد که هرگز عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی در این پیام توئیتری که به دو زبان انگلیسی و عربی منتشر شده، نوشت: «هیچ چیزی هرگز باعث نمی‌شود که عقب بنشینیم. ما به تمامی اختلافات با روحیه صلح احترام می‌گذاریم. هرگز سخنان تنفر‌آمیز را قبول نکرده و از بحث منطقی دفاع می‌کنیم. همواره در کنار کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم ایستاد».

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

حزب‌الله لبنان امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمامی ادعاهای بی مورد در خصوص آزادی رأی و عقیده نمی‌تواند تعرض به مقام رسول‌الله را توجیه کند.»

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص) در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آنها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.