جزییات جلسه مشترک دولت و مجلس از زبان حاجی بابایی

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تشریح جلسه مشترک مجلس و دولت برای تأمین کالاهای اساسی، گفت: طرح تامین کالاهای اساسی در دستورکار جلسه مشترک مجلس و دولت قرار گرفت و در خصوص منابع این طرح پس از بررسی‌های لازم توافق لازم صورت گرفت و مقرر شد، آقای پورمحمدی مشورت لازم را با دولت انجام دهد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در این توافق موضوع ۵۰ هزار میلیارد تومان بند(و)، تبصره ۲ در اختیار سازمان تامین اجتماعی بدون هیچگونه تغییر کماکان باقی می‌ماند.

وی اظهار داشت، منابع تامین کالاهای اساسی با رعایت مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در جهت تامین کالاهای اساسی بر مبنای  ۱۲۰ هزار تومان برای سه دهک پایین و ۶۰ هزار تومان برای ۴ دهک بعدی  خواهد بود.

حاجی بابایی به لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام  و مناطق محروم هم اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزارمیلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و مناطق محروم، همچنین تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی پیش بینی شده است.

وی افزود: خط قرمز ما در این طرح، تامین کالاهای اساسی و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی بطور کامل است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در مذاکرات امروز  پرداخت ۳۰ هزارمیلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی برای کمک به این سازمان و همچنین اختصاص ۱۰هزار میلیارد تومان برای تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و بازنشستگان غیر هیات علمی دانشگاه‌ها است، که علاوه بر بند(و)،به سقف تبصره ۲ افزوده شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.