سفارت آمریکا در باکو به اتباع آمریکایی هشدار داد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، علت این هشدار از سوی سفارت آمریکا در باکو درگیری های در جریان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ است.

هیات دیپلماتیک آمریکا در باکو در وبسایت خود نوشت: سفارت آمریکا در جمهوری آذربایجان گزارش‌هایی معتبر درباره حملات بالقوه تروریستی و آدم‌ربایی علیه اتباع آمریکایی و سایر شهروندان خارجی در باکو دریافت کرده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: به شهروندان آمریکایی توصیه شده تا احتیاط لازم را در اماکنی که آمریکایی‌ها یا دیگر شهروندان خارجی ممکن است تجمع کنند، در نظر بگیرند که شامل هتل‌های بزرگ در باکو می‌شود.

این هشدار در پی پیام‌های مشابهی از سوی ترکیه منتشر شد که دیپلمات‌های آمریکایی گزارش داده‌اند تهدیدهایی معبتر  یا آدم‌ربایی اتباع آمریکایی در استانبول یا سایر شهرهای ترکیه وجود دارد.

دخالت ترکیه در درگیری‌های قره باغ نگرانی‌هایی را بسیاری از کشورهای غربی به وجود آورده و آنها می‌گویند که آنکارا به دنبال کمک به باکو است.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به صورت جداگانه با همتایانش خود از جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفتگو داشت و به دو طرف تاکید کرد تا خشونت را متوقف کرده و به حمایت از غیرنظامیان بپردازند.

در جریان این دیدار، وزیر خارجه ارمنستان نگرانی خود را درباره دریافت سلاح دولت باکو از ترکیه ابراز داشت؛ این اتهام‌زنی پیشتر از سوی نیکول پاشینیان، نخست وزیر و آرمن سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان نیز مطرح شده بود.

آمریکا گفته که در درگیری‌های قره باغ بی طرف است اما وزیر خارجه این کشور ترکیه را مورد انتقاد قرار داد و در مصاحبه اخیر خود اقدام ارمنستان را تدافعی توصیف کرده بود.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز روز پنجشنبه گفته بود که کشته شدن قریب به ۵۰۰۰ تن بدترین رویداد در جریان درگیری‌های قره باغ در طول بیش از ۲۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.