تخم‌ مرغ کیلویی ۱۲ هزار تومان می‌ شود؟

ناصر نبی پور در پاسخ به این سوال که آیا مرغداری ها موفق به دریافت نهاده‌های مورد نیاز خود شده‌اند یا خیر؟ گفت: بسیاری از واحدهای مرغداری تعیین سهمیه نشده‌اند و بخشی از مرغداری‌ها نیز هنوز ذرت و کنجاله سویای مورد نیاز خود را دریافت نکرده‌اند و مجبور هستند نهاده‌های مورد نیاز خود را از بازار آزاد با قیمت‌های بالا خریداری کنند. البته تعدادی از واحدها نیز موفق به دریافت نهاده شده‌اند.

وی ادامه داد: تشکل هایی وجود دارند که دولت می تواند نهاده ها را برای توزیع در اختیار آنها قرار دهد و سپس برآنها نظارت کند اما این اتفاق نمی افتد.  

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت کنجاله سویا در بازار آزاد ۱۴ هزار و۵۰۰ تومان و ذرت ۴۴۰۰ تومان است، اظهار کرد: اگر قرار است قیمت مصوب تخم مرغ از درب مرغداری کیلویی ۱۲ هزارتومان باشد باید ۱۰۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز طیور توسط دولت تامین شود. این درست نیست که نهاده از بازار آزاد تهیه و سپس قیمت دستوری بر روی تولیدات گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت باقی اقلام واکسن، دارو، ریزمغذی  و کارتن نیز مرتب در حال افزایش است، گفت:کارتن شانه که زمانی ۵۰۰ خریداری می کردیم به ۷۰۰۰ تومان رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.