اردوغان: مکرون احتیاج به مداوای ذهنی دارد

به گزارش آناتولی ترکیه، اردوغان افزود: درباره رئیس‌ جمهوری که آزادی عقیده را نمی فهمد و با میلیون‌ها عضو از گروه‌های اعتقادی مختلف به این شکل برخورد می‌کند، می‌توان گفت که «اول از همه، باید چکاپ ذهنی انجام بدهد».

وی ادامه داد: این فرد با اسلام و مسلمانان چه مشکلی دارد؟ او احتیاج به مداوای ذهنی دارد.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: فرانسه یک سال دیگر شاهد انتخابات خواهد بود و آن زمان سرنوشت مکرون را خواهیم دید. به نظرم پایان [ریاست] او خیلی دور نیست؛ چراکه او نفعی برای فرانسه نداشت.

اردوغان اضافه کرد: اقدام فرانسه ای که ظاهراً خود را قلعه آزادی و لائیستی می داند در کشیدن کاریکاتور علیه پیامبر اسلام بدترین نوع ابتذال به شمار می آید و در حد و حدود آزادی نمی گنجد؛ بلکه اسلام ستیزی است.

رئیس‌ جمهوری ترکیه همچنین با اشاره به حمله پلیس به مسجدی در برلین، گفت: ما در اروپا ذهنیت متعصب را دیده‌ایم. اما این فشارها و حملات، فاشیسم در اروپا را به حد اعلا رسانده است.

وی افزود: اروپایی که در جنگ های اول و دوم بزرگترین کشتارهای تاریخ بشر را انجام داد، منطقی نیست و در واقع با گشودن جبهه ای جدید علیه مسلمانان، پایان خود را رقم می‌زند.

اردوغان پیش‌تر نیز هدف مکرون از طرح «اسلام فرانسوی» را تسویه حساب با اسلام و مسلمانان دانسته و گفته بود که این اقدامات با هدف ایجاد یک سیستم علیه مسلمانان انجام می‌شود.

رئیس جمهوری فرانسه اخیراً در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد؛ امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.