دو قابلیت جدید گوگل را بشناسید

گوگل در روزهای اخیر از قابلیت جدید در موتور جستجوی خود رونمایی کرده است که با کمک هوش مصنوعی و دستیار گوگل، آهنگ‌هایی که تصویری مبهم از آن‌ها در ذهن شما مانده و مغزتان را درگیر کرده است را به آسانی پیدا کنید.

این تکنولوژی گوگل گامی بلندتر از آنچه در گذشته اپلیکیشن شزم (Shazam) یا سیری (Siri) دستیار هوشمند اپل ارائه کرده بودند را برداشته است. همچنین با افزودن قابلیت‌های جدید به گوگل لنز نیز می‌توانید تنها با داشتن عکس یک کالا آن را از فروشگاه‌های عرضه کننده به کمک گوگل خریداری کنید یا حتی خودرو مورد نظرتان برای خرید را شبیه‌سازی و بررسی کنید.

پاسخ گوگل به «این چه آهنگی است؟»

موتور جستجوی گوگل اکنون می‌تواند به کاربران کمک کند تا نام آن آهنگ مزاحمی که در سرشان گیر کرده است را پیدا کنند، حتی اگر فقط ملودی آن آهنگ را به خاطر بیاورند. این موتور جستجو اعلام کرده است که کاربران می توانند به کمک دستگاه‌های تلفن همراه خود هر آهنگی را زمزمه کنند یا ملودی آن را سوت بزنند تا موتور جستجوی گوگل نام آهنگ، هنرمند و همچنین نتایج جستجوی مرتبط مانند ویدیوهای آن موسیقی را پیدا کند.

آپارنا چناپراگادا، معاون گوگل و مدیر  ارشد بخش خرید مصرف کنندگان این شرکت، روز پنجشنبه در هنگام رونمایی از ویژگی‌های جستجوی جدید گفت: مردم تقریبا ۱۰۰ میلیون بار در ماه از گوگل می‌پرسند، این چه آهنگی است که پخش می‌شود؟

نحوه کار این قابلیت جدید بدین صورت است: یک کاربر می تواند نماد میکروفون در برنامه جستجوی گوگل یا ابزارک جستجوی گوگل در صفحه نمایش تلفن هوشمند خود را لمس کند یا دکمه «جستجوی آهنگ» لمس کند یا روی دکمه میکروفن ضربه بزند و بگوید "این آهنگ چیست؟"

اگر از دستیار گوگل (Google Assistant) استفاده کنید، می توانید بگویید: «سلام، گوگل، این آهنگ چیست؟» سپس، حتی اگر شده به صورت ناقص و دست و پا شکسته، فقط باید بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه از آهنگ را بخوانید یا ملودی آن را زمزمه کنید یا آن را سوت بزنید. آن‌گاه سیستم یادگیری ماشینی گوگل صدا را به توالی مبتنی بر عدد تبدیل می‌کند که ملودی آهنگ را نشان می‌دهد و کاربران لیستی از گزینه‌ها را دریافت می‌کنند که به احتمال زیاد با آنچه برای گوگل خوانده‌اند مطابقت دارد.

این ویژگی جدید گوگل به زبان انگلیسی و بیش از ۲۰ زبان دیگر در دستگاه‌های iOS و در دستگاه‌های اندروید موجود است.

ezgif.com-webp-to-jpg(6)

خرید آسان و بی دردسر با کمک گوگل لنز

در جریان رویداد رونمایی، گوگل همچنین از قابلیت‌های جدید گوگل لنز (Google Lens)، فناوری شناسایی تصویر خود رونمایی کرد. به عنوان مثال کاربران می‌توانند روی هر تصویری که در اپلیکیشن گوگل یا مرورگر کروم در اندروید مشاهده می‌کنند ضربه بزنند و آن را نگه دارند تا گوگل نتایج جستجوی خرید مشابه آنچه در تصویر است را به کار نشان دهد. این قابلیت همچنین پیشنهادات خرید مرتبط با طراحی ظاهری تصاویر لباس‌ها را ارائه می‌دهد.

ezgif.com-webp-to-jpg(7)

خودروی موردنظرتان را شبیه‌سازی و بررسی کنید

به همین ترتیب، گوگل به زودی از این فناوری برای کمک به خرید خودرو استفاده خواهد کرد. وقتی کاربران به دنبال خودرویی می گردند، گوگل به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از دوربین خود نسخه واقعی آن را در مقابل خود یا به صورت شبیه سازی واقعی از طریق دوربین در مسیر رانندگی و داخل جاده ببینند. همچنین کاربران می‌توانند رنگ و بزرگنمایی خودرو را تغییر دهند و قابلیت‌های داشبورد خودرو ررا با جزئیات نگاه کنند. البته باید اضافه کرد که گوگل هنوز اعلام نکرده است چه زمانی از این قابلیت رونمایی می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.