بایدن یا ترامپ؛ کدام نامزد پیروز قطعی است؟ عکس: AFP

کانال توئیت پرس در گزاشی نوشت:  10 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جوبایدن 7.9 درصد جلوتر از ترامپ است.

متوسط آمار نظرسنجی‌های روز جمعه نشان می‌دهد جو بایدن 50.7 درصد و ترامپ 42.8 درصد از آرا را به خود اختصاص خواهند داد.بدین ترتیب مناظره روز جمعه نه تنها رای ترامپ را بالاتر نبرد که پایین‌تر هم آمد.تا بدین لحظه نمایندگان الکترال دموکرات بیشتر از جمهوری خواه هستند.

همچنین صفحه انتخاباتی بی بی سی نیز در اینباره نوشت: بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. بایدن دموکرات به عقیده بی بی سی با 51 درصد آرا از ترامپ جمهوری خواه با 43 درصد آرا جلوتر است.
 

فایننشیال تایمز در صفحه اختصاصی ردیابی لحظه‌ای انتخابات آمریکا با درج این نمودار تاکید کرده است  بایدن برنده آرای الکترال تا این لحظه.

این رسانه آمریکایی نوشت: اگر همین لحظه انتخابات برگزار و آرای الکترال {نمایندگانی که مردم به آنها رای داده و آنها به کاندید حزبی خود یعنی دموکرات و جمهوری خواه رای نهایی را برای انتخاب رئیس جمهور می‌دهند} به صندوق ریخته شود، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می‌شود.

بایدن با 273 رای الکترال {برای رئیس جمهور شدن در آمریکا 270 رای الکترال لازم است} از ترامپ با 125 رای الکترال جلوتر است.

در این نمودار  ایالت‌های کلیدی که سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را رقم خواهند زد را مشاهده می کنید: 8 ضلعی‌های بزرگتر سرنوشت‌سازتر هستند:

همچنین در نظرسنجی های 24 ساعت گذشته برآورد شده که ترامپ در ایالتهای کلیدی برای جمع آوری آرای الکترال نیز دچار مشکل است.

منهای تگزاس و اوهایو که تا 23 اکتبر با ترامپ بوده‌اند، اغلب ایالتهای کلیدی که نبرد جمهوری خواهان و دموکراتها در آنجا انجام خواهد شد؛ اغلب به سوی بایدن تمایل دارند.

از 14 ایالت سرنوشت ساز 10 ایالت در انتخابات قبلی به ترامپ رای دادند که حالا منهای 2 ایالت، 8 ایالت از ترامپ برگشته‌اند و رای خود را به سود دموکراتها به صندوق خواهند ریخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.