روبرت کاهلی: ترامپ پیروز انتخابات 2020 خواهد بود

روبرت کاهلی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز با توجه به پیشتازی جو بایدن در اکثر نظرسنجی ها نسبت به ترامپ در بسیاری از ایالت های آمریکا، گفت: ما پی بردیم در نظرسنجی هایی که از سوی موسسات نظرسنجی به عمل آمده، نظرات افرادی که احساس واقعی خود را بروز نداده اند، فاکتوری غالب بوده که آنها، رای دهندگان خفته ترامپ هستند.

کاهالی در توضیح این مطلب به فاکس نیوز گفت: کاملا واضح است که درمیان محافظه کاران و افرادی که طرفدار ترامپ هستند تمایلی وجود ندارد تا عقاید واقعی خود را بروز دهند و این  قبیل افراد هرچه بیشتر از مشارکت در نظرسنجی ها از خود اکراه نشان می‌دهند، در نتیجه شما نمی‌توانید به‌عنوان یک موسسه نظرسنجی پاسخ درستی از این افراد بدست آورید.

رئیس موسسه نظرسنجی «گروه ترافالگار» که مقر آن در آتلانتا ایالت جرجیا واقع است، به فاکس نیوز گفت: بر این باورم که ترامپ با کمی بیشتر از ۲۷۰ آرای الکترال برنده این انتخابات خواهد شد.

نامزد ریاست جمهوری آمریکا باید از مجموع ۵۳۸ رای الکترال موسوم به «هئیت گزینشگران»، حداقل ۲۷۰ رای را به دست آورد تا برنده انتخابات شود.

تارنمای خبری هیل (TheHill) نیز در پوشش این خبر نوشت: تارنمای موسوم به «۵۳۸» (FiveThirtyEight) که به نظرسنجی ها می پردازد، برای بایدن ۸۸ درصد شانس برنده شدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را پیش بینی کرده است. این درحالی است که این تارنما در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۶ میلادی  (۲۵مهر ۱۳۹۵) برای هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها، ۸۷ درصدشانس برنده شدن را پیش بینی کرده بود.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰  آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳  نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

تحلیلگران و ناظران داخلی آمریکا این دوره از انتخابات را یکی از متفاوت ترین دوره های انتخاباتی در تاریخ این کشور می دانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.