روشی جدید برای تعیین افراد آلوده به ویروس کرونا

طبق تعریفی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده ارائه شده است، اگر به صورت پیوسته به مدت ۱۵ دقیقه در فاصله کمتر از ۱.۸ متری فردی که به کرونا آلوده شده باشد قرار بگیرید، احتمال آلودگی شما به حدی است که باید از سوی مقام‌های بهداشتی رسیدگی شود.

اما تعریف جدید ارائه شده توسط مراکز بهداشتی آمریکایی که اخیرا منتشر شد، تغییری بزرگ ایجاد کرد مبنی بر اینکه فرد مشکوک، کسی است که در کمتر از ۱.۸ متری فرد آلوده در مدت زمان ۱۵ دقیقه یا بیشتر در طول ۲۴ ساعت قرار داشته باشد.

مقصود از این تعریف جدید این است که اگر شخصی پنج دقیقه از صبح را با فرد بیمار، ۵ دقیقه دیگر بعدازظهر و ۵ دقیقه شب بگذراند، پس از آن او در لیست افراد پرخطر قرار می گیرد یعنی حتی اگر این ۱۵ دقیقه تماس نزدیک با فرد بیمار، پیوسته نباشد.

این به روزرسانی در میان افزایش قابل توجه موارد ویروس کرونا در ایالات متحده انجام می‌شود. به گفته "جی پولتر"، مدیر بخش بیماری‌های عفونی موارد ابتلا به کرونا در حدود ۷۵ درصد از مناطق آمریکا افزایش یافته است.

پولتر اضافه کرد که مردم احتمالا از توصیه‌هایی که به آن‌ها می‌شود خسته شده‌اند، اما در پاییز و زمستان، پوشیدن ماسک مهم‌تر از هر زمان دیگری است.

در فصول سرد، با توجه به تمایل افراد برای گذراندن وقت خود در مکان‌های بسته، احتمال بیشتری برای انتقال عفونت وجود دارد.

استفاده از ماسک، ریسک انتقال آلودگی از افراد بدون علامت به دیگران را نیز تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

به‌روزرسانی در مورد معیارهای تشخیص افراد پرریسک، تغییر مهمی در پایش اطرافیان فرد بیمار ایجاد می‌کند چرا که با این معیار جدید، افراد بیشتری به عنوان موارد پرریسک و مشکوک در نظر گرفته می‌شوند.

به گزارش ال‌خلیج تودی، این به‌روزرسانی بر اهمیت فاصله اجتماعی تأکید دارد، زیرا نزدیک شدن به فرد بیمار برای مدتی کوتاه نیز می‌تواند منجر به آلودگی به ویروس کرونا شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.