کرونا از طریق هوا هم منتقل می‌شود

براساس بیانیه مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، افراد می توانند با نزدیک شدن به شش فوتی (۱.۸۲ متر) افراد مبتلا به کرونا دچار این بیماری شوند.

به گفته فائوچی، انتقال کرونا در فضای بسته و با تهویه ضعیف که اغلب در آنجاها فعالیت هایی که باعث تنفس شدیدتر می شوند، صورت می گیرد. چنین محیط ها و فعالیت هایی ممکن است به تجمع ذرات حامل ویروس کمک کند.

مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در حالی اعلام می کند که ویروس کرونا از طریق هوا نیز می تواند انتقال یابد که در ماه گذشته این مورد را تکذیب کرده بود.

مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا می گوید که افراد می توانند با فاصله گرفتن ۶ فوتی از دیگران، استفاده از ماسک که بینی و دهان آنها را پوشانده، شستن مداوم دست ها، تمیز کردن سطوح و ماندن در خانه در صورت بیماری از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون هفت میلیون و ۶۳۷ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بیش از ۲۱۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

شمار بهبودیافتگان آمریکا نیز چهار میلیون و ۸۴۹ هزار نفر گزارش شده است.

مردم آمریکا در حالی با روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در کشور مواجه هستند که ترامپ از روز اول این بیماری را دسته کم گرفت و تدابیر بهداشتی قوی برای مهار و کنترل این ویروس مرگبار که تا کنون جان بیش از یک میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته انجام نداد.
 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.