بایدن همچنان پیشتاز نظرسنجی های ملی

 تارنمای خبری «هیل» (TheHill) با انتشار این خبر  افزود: درحالی که تنها ۱۲ روز تا موعد انتخابات آمریکا زمان باقی است، نظر سنجی دانشگاه «کوینیپیاک»    (Quinnipiac University) نشان می دهد که اکثریت آمریکایی ها از بایدن نامزد حزب دموکرات حمایت می کنند.

بنابر نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک، بایدن با ۵۱درصد آرا در برابر ۴۱درصد آرا ترامپ، با اختلاف ۱۰ درصد آرای رای دهندگان آمریکایی پیشتاز است.

دانشگاه کوینیپیاک درباره نتایج تازه ترین نظرسنجی خود می نویسد: بایدن برای سومین بار پیاپی اختلاف ۱۰درصدی خود با رقیب جمهوریخواه خود ترامپ را حفظ کرده است، بایدن در نظرسنجی هایی که در دوم و ۲۳ ماه سپتامبر (۱۲ شهریور و دوم مهرماه ۱۳۹۹) به عمل آمده بود در هردوی آنها با ۵۲درصد نسبت به ۴۲درصد ترامپ، پشتاز بود.

ازدیگر نتایج جالب و مهم این نظرسنجی، میزان رغبت و انگیزه رای دهندگان آمریکایی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نسبت به انتخابات ۲۰۱۶ است که این رغبت نسبت به چهار سال گذشته ۱۵درصد افزایش نشان می دهد.

بنابر داده های دانشگاه کوینیپیاک میزان انگیزه رای دهندگان آمریکایی برای حضور در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ۶۸درصد است ، درحالی که این میزان انگیزه در انتخابات ۲۰۱۶ حدود ۵۳ درصد بود.

بایدن درحالی در نظرسنجی این دانشگاه برای سومین بار پیاپی با اختلاف ۱۰ درصد از ترامپ پیشتاز است که در آخرین مناظره شامگاه دوم آبان ماه بنابر نظرسنجی شبکه خبری سی ان ان با ۵۳درصد آرا در برابر ۳۹ درصد آرا، برنده این مناظره شناخته شد.

نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک از یکهزار و ۴۲۶رای دهنده آمریکایی در فاصله زمانی ۱۶تا۱۹ اکتبر و با خطای مثبت و منفی ۲.۶ دهم درصد به عمل آمده است.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰  آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳  نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود، تحلیلگران و ناظران داخلی آمریکا این دوره از انتخابات را یکی از متفاوت ترین دوره های انتخاباتی در تاریخ این کشور می دانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.