سفیر ایران در بغداد و چند نهاد ایرانی توسط آمریکا تحریم شدند

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، بهانه تحریمی ایرج مسجدی ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان شده است. 

نهاد آمریکایی در بیانیه خود از آقای مسجدی به عنوان یکی از مشاوران نزدیک سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام برده و نوشته ایشان نقش تعیین‌کننده‌ای در سیاست‌های سپاه قدس در عراق بازی کرده‌اند. 

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «رژیم ایران با منصوب کردن مقام‌های نیروی قدس به عنوان سفیر در منطقه با هدف پیش بردن برنامه‌های بی‌ثبات‌کننده برون‌مرزی خود،  امنیت و حاکمیت عراق را تهدید کرده است.»

وی اضافه کرد: «ایالات متحده به استفاده از ابزارها و اختیارات در دسترس خود برای هدف قرار دادن رژیم ایران و مقام‌های سپاه قدس که قصد دخالت در امور ملت‌های مستقل را دارند ادامه خواهد داد.»

دولت آمریکا علاوه بر تحریم آقای مسجدی، در بیانیه‌ای جداگانه از اعمال تحریم‌های جدید علیه چند نهاد ایرانی به بهانه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ۳ سازمان رسانه‌ای ایران به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند و آمریکا اطلاعات تحریمی مربوط به ۲ نهاد ایرانی دیگر را به‌روزرسانی کرده و برای آن بهانه‌های تحریمی جدید در نظر گرفته است.

شرکت «بیان رسانه گستر»، «اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی» و «اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی» سه سازمانی هستند که واشنگتن آنها را به «تلاش برای اثرگذاری روی انتخابات آمریکا» متهم کرده است.

دولت آمریکا علاوه بر تحریم این ۳ سازمان رسانه‌ای اطلاعات تحریمی مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس سپاه را هم به‌روزرسانی کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری، «فرمان اجرایی شماره ۱۳۴۸۴» که مربوط به تحریم عاملان ادعایی دخالت در انتخابات آمریکا است به بهانه‌های تحریمی این دو ۲ نهاد ایرانی اضافه شده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا ۵ نهاد ایرانی را به دلیل تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات در ایالات متحده آمریکا در فهرست تحریم قرار داد.»

واشنگتن ادعا کرده ایران با «تلاش‌های آشکار برای تفرقه‌افکنی در میان رأی‌دهندگان آمریکا» فرایند انتخابات در آمریکا را هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: «بخش‌هایی از حکومت ایران در پوشش سازمان‌های خبری یا خبرگزاری در جهت تضعیف روندهای دموکراتیک در آمریکا گام برداشته‌اند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.