سردار حاجی‌زاده:  قدرت برتر فعلا ایران است

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح «پارک ملی هوافضا» نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی این نیرو در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه صرفا ارائه تاریخچه هوافضا نیست؛ امروز در حوزه‌های مختلف موشکی، کروز، پدافند هوایی، بدون‌سرنشین و فضایی تراز ما تراز جهانی است و دیگر تراز منطقه‌ای نیست و جزو ۵ تا ۱۰ کشور اول جهان هستیم.

وی با بیان اینکه همه توانمندی‌ها را ما با فرهنگ دفاع مقدس به دست آوردیم، افزود: مسیرمان را آن روز آموختیم و یاد گرفتیم قوی شویم چراکه اگر ضعیف بمانیم پایمال می‌شویم و دشمن هم رحم نمی‌کند.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: امروز در بخش نظامی یک قدرت شده‌ایم اما این کفایت نمی‌کند و باید به سایر بخش‌ها به عنوان یک الگو رسوخ پیدا کند و منتقل شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های این نیرو، گفت: نمایشگاهی ایجاد کرده‌ایم برای بخش نخبگانی کشور، برای دانشجویان، اساتید و مسئولین تا ببینند و چهره به چهره صدها و شاید هزاران سوالی را که دارند توسط متخصصین ما پاسخ داده شود تا این الگو به نسل جدید منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر روزی از سیم خاردار تا موشک وابسته به خارج بودیم، اگر روزی بالای ارتفاعات بازی‌دراز با دوربین تلاش می‌کردیم تا عمق خاک دشمن را در حد ۱۰-۱۵ کیلومتر ببینیم، امروز با ماهواره از ارتفاع ۴۳۰ کیلومتری هر نقطه‌ای جهان را که بخواهیم می‌بینیم.

سردار حاجی‌زاده همچنین با بیان اینکه این توانمندی و قدرت تصادفی نبوده و این الگو را باید به نسل جدیدمان منتقل کنیم، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که روش و الگویی که توانسته ما را در حوزه نظامی که لبه تکنولوژی است به خودکفایی برساند، باید در بقیه صنایع هم این توانمندی را پیدا کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان با بیان اینکه سال ۹۸ سال حوادث بسیار مهمی بود و دیدم که چگونه آمریکا بعد از ۷۵ سال اقتدار، از جمهوری اسلامی ایران سیلی خورد، تصریح کرد: دشمن در حال کار کردن و حرکت است، ما هم نباید متوقف شویم و ما هم دائما در حال حرکت هستیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تهدیدات اخیر ترامپ علیه ایران با تاکید بر اینکه اینها حرکتی از جنس نظامی نیست و بیشتر مصرف داخلی دارد، گفت: می دانید که در آمریکا انتخابات است و کاندیداهای این انتخابات یک خط در میان درباره ایران صحبت می کنند که این یعنی ایران کشوری قدرتمند و مهم است و برای آمریکایی ها موضوعیت دارد.

سردار حاجی زاده با اشاره به تحرکات اخیر ایالات متحده آمریکا در آینده‌ خلیج فارس افزود: حضور و رفت و آمد آمریکا در منطقه طبیعی است و اتفاق جدیدی نیفتاده و تاثیر نظامی ندارد و ممکن است بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد؛ با این حال ما دائما اشراف اطلاعاتی داریم و رصد می‌کنیم و قدرت برتر فعلا ایران است و این ادامه پیدا خواهد کرد. درست است که دشمن کار و تلاش می کند و اقداماتی در جهت تغییر موازنه انجام می‌دهد، اما ما هم بیکار ننشسته ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.