پاکستان: خواستار همکاری‌های همه‌جانبه با ایران هستیم

"زاهد حفیظ چودری" روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌های داخلی و خارجی در اسلام‌آباد گفت: پاکستان خواهان همکاری نزدیک و قوی با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها است.

وی با تاکید بر ریشه عمیق مناسبات دوجانبه پاکستان و ایران، ادامه داد: اسلام‌آباد از روابط بسیار خوب با تهران برخوردار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان یادآورشد که روابط دوجانبه با ایران تاریخی و ریشه در مشترکات دارد و ما به همکاری‌های نزدیک با این‌ کشور ادامه می‌دهیم.

وی با اعلام تعهد پاکستان برای تحکیم روابط تجاری با ایران، گفت: روابط نزدیک و قوی دو کشور بیانگر علاقه مشترک به تقویت بیشتر مناسبات دوجانه است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان هفته گذشته اعلام کرد: تهران تجارت و تعامل آزادانه با دیگر کشورها به ویژه همسایگان را یک حق و اصل مهم سیاست خارجی خود می‌داند و با لغو تحریم‌های تسلیحاتی، هیچگونه مانع قانونی در همکاری‌های نظامی و تعاملات مالی مرتبط با آن وجود ندارد.

سفارت ایران در اسلام‌آباد تاکید کرد که بدیهی است با سپری شدن بازه زمانی پنج ساله و خاتمه یافتن محدودیت‌های مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، هیچگونه مانع مشروع و قانونی در همکاری‌های نظامی و تعاملات مالی مرتبط با آن میان دو کشور همسایه ایران و پاکستان وجود ندارد. بنابر این سفارت جمهوری اسلامی در پاکستان ضمن تاکید بر اهمیت پیوندها و روابط همسایگی خود با جمهوری اسلامی پاکستان، اعلام می‌دارد با رفع محدودیت‌های نظامی و مالی موضوع این بیانیه، خواهان گسترش هر چه بیشتر تعاملات مردمی، تجاری-اقتصادی، پولی-مالی و سیاسی با این کشور همسایه و برادر بوده و از هرگونه پیشنهاد و تسهیلاتی در این زمینه استقبال می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.