آیین اختتامیه چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان اول آبان ماه در مرکز نوآوری صبا در تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، تیزری از روند برگزاری این دوره المپیاد پخش شد و هستی نصیری نوازنده، موسیقی آغازین برنامه را به صورت زنده اجرا کرد.

علیرضا تابش دبیر جشنواره در مراسم پایانی المپیاد چهارم طی سخنانی عنوان کرد: این آغاز، راه المپیاد است و تازه راه خود را شروع کرده است. سال گذشته برای مهین جواهریان بزرگداشت گرفتیم و امسال برای دو عزیز دیگر (ابراهیم فروزش و کامبوزیا پرتوی) بزرگداشت برگزار خواهیم کرد. این کار با این هدف صورت می‌گیرد که شما با راه این عزیزان آشنا شوید. حس و حالی که شما در این دوره با اساتید داشتید، خوب بود. اما این حس مانند سال‌ها گذشته نیست اما وجد آقای حسن پور و تلاش آقای رمضانی و دیگران را دیدم.

او در ادامه اظهار داشت: هدف اصلی المپیاد استعدادیابی است و ادامه این راه در انجمن سینمای جوانان صورت می‌گیرد و به طور حرفه‌ای وارد این عرضه می‌شوید. اگر شما سینما را رها کنید، ما شما را رها نمی‌کنیم، می‌خواهیم شما بعد از فیلمساز شدن برای حمایت گرفتن سوی ما بیایید و به سمت سینمای حرفه‌ای حرکت کنید و به مدارج بالاتر برسید. امیدوارم امیدی که شما در این دوره به ما دادید، ادامه‌دار باشد و پرنشاط ادامه دهید.

حبیب ایل‌بیگی؛ دبیر المپیاد در این مراسم بیان کرد:روزی که قرار شد المپیاد را آنلاین برگزار کنیم تصور این شور و هیجان را نداشتیم اما اتفاق خوبی بود که در برگزاری این المیپاد افتاد. انرژی نوجوانان به ما توان بیشتری داد تا حتی اگر کرونا هم اجازه برگزاری مراسم به ما ندهد، برنامه را به صورت برخط ادامه دهیم و خللی در برگزاری ایجاد نشود. از همکارانم در انجمن سینمای جوان تشکر می‌کنم که این المپیاد را برگزار کردند. با یک سوم همکاران در سال گذشته المپیاد را برگزار کردیم. برای همه آرزوی سلامت دارم. 

مدیر المپیاد فیلمسازی نوجوانان اظهار داشت: ما هنوز برای برگزاری المپیاد نهادی نداریم. اگر امکانی فراهم شود که این فقط یک رویداد نباشد و نوجوانان با استعداد با دوره‌ها در طول سال به محتوای موثر دسترسی داشته باشند اتفاق خوبی می‌افتد. جواد هاشمی و منتورها و مربیان دیگر تا لحظه آخر با بچه‌ها کار می‌کردند. امیدوارم این روند ارتباط ادامه پیدا کند.

او گفت: می‌توان بچه ها را جمع کرد و هر چند وقت یک بار با آن ها در ارتباط بود. قرار شد شرایط تولید هر هشت ایده با نظارت اساتید و همکاری شورای سیاست گذاری فراهم شود. کم و کیف آن هنوز مشخص نیست، اما ایده ها با حمایت ساخته می‌شوند. ما در فارابی اگر فیلمسازان به درجه سنی نرسیده و مدارج را طی نکرده باشند، از آنها حمایت نمی‌کنیم بلکه باید پخته شوند. امیدوارم از میان شما نوجوانان فیلمسازان خوبی وارد سینمای کودک و نوجوان شود. واقعیت این است که ما در این حوزه کمبود فیلمساز جوان داریم.

در این مراسم برای اهدای جوایز نوجوانان شرکت کننده حضور نداشتند و مربیان آن‌ها این جوایز را تحویل گرفتند؛

***برگزیدگان چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور

جوایز بخش فیلم:

_ مدال برنز تعلق گرفت به «ریحانه تاتاری» برای فیلم «کرونا دم در خانه در کمین است» از گرگان عضو گروه عاشق که از «نواب محمودی» برای دریافت مدال المپیاد دعوت شد.

_ مدال برنز تعلق گرفت به «مهشاد سعادت» برای فیلم « ای کاش مدرسه ما» از شهر پردیس عضو گروه مارول؛ از «بیژن میرباقری» دعوت شد برای دریافت مدال المپیاد.

_مدال نقره تعلق گرفت به «پوکابد رحمانی» برای فیلم «جادوی خواندنی» از قزوین عضو گروه حافظ، از «عادل تبریزی» دعوت شد برای دریافت مدال.

_مدال نقره تعلق گرفت به «ایلیا رمضانی» برای فیلم «فضای زندگی» از بوشهر عضو گروه سینمایی، از  «حافظ آهی» دعوت شد برای دریافت مدال .

جوایز بخش ایده:

_مدال برنز تعلق گرفت به ایده گروهی «آپدیت» از گروه مارول به سرپرستی بیژن میزباقری و فریبرز آهنین.

_مدال برنز تعلق  به ایدگرفت به گروهی « همسایه » از گروه حافظ به سرپرستی سیروس حسن پور و عادل تبریزی.

_مدال برنز تعلق گرفت به ایده گروهی «سیمرغ» از گروه پیام ها به سرپرستی ابوالفضل جلیلی و میر عباس خسروی نژاد.

_مدال برنز تعلق گرفت به ایده گروهی «بازمانده» از گروه بچه زرنگ به سرپرستی حامد جعفری و تی یام یابنده.

_مدال برنز تعلق گرفت به ایده گروهی «رکاب» از گروه باحال ها به سرپرستی مهین جواهریان و شهلا پور آرین.

_مدال نقره تعلق گرفت به ایده گروهی «شکلات» از گروه عاشق، منتور: سیدجواد حسینی و مربی: نواب محمودی- برای ایده درخشان طرح درست به موضوع: توجه به تنهایی و اندوه نسل نوجوان و توجه به همدلی.

_مدال نقره تعلق گرفت به ایده گروهی «ایده سرگین غلطان» از گروه هم سینمایی، منتور: وحید گلستانو مربی: حافظ آهی- بخاطر نگاه کاملا نو و تازه به محیط زیست و توجه به موضوع کمتر دیده شده به بخشی از آلودگی زیست محیطی.

_مدال طلا تعلق گرفت به ایده گروهی «هاف تایم» از گروه نقاب ، منتور: غلامرضارمضانی و مربی: مهدی رضایی- بخاطر طراوت ایده، جسارت در بیان و شخصیت های اکتیو.

_مدال طلای چهارمین المپیاد فیلمسازی کشور در بخش فیلم تعلق گرفت به انیمیشن«کاج» به کارگردانی خانم« معصومه توتاخانه» از مراغه عضو گروه عاشق از هاشمی دعوت شد برای دریافت مدال.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.