سعد حریری مامور به تشکیل کابینه شد

میشل عون،‌ رئیس‌جمهوری لبنان امروز رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی را برای تعیین نخست‌وزیر مکلف جدید آغاز کرد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد سعد حریری تنها نامزد مطرح توانست آرا را برای تصدی این پست به دست آورد.

حریری در جریان این رایزنی‌ها در بعبدا با مجموع ۶۴ رای مقابل ۵۴ نماینده‌ای که کسی را نامزد نکردند، مامور تشکیل کابینه شد. به این ترتیب او پنج رای از حسان دیاب، نخست‌وزیر مستعفی کمتر به دست آورد زیرا دیاب ۶۹ رای به دست آورده بود.

مدیریت کل ریاست‌جمهوری اعلام کرد، براساس اجرای بند دو ماده ۳۵ قانون اساسی در خصوص تشکیل دولت میشل عون رایزنی‌های پارلمانی را انجام داد و بعد از مشورت با نبیه بری، رئیس‌پارلمان لبنان درباره نتایج رایزنی‌های پارلمانی حریری را به کاخ بعبدا فراخواند.

حریری نیز برای دریافت ماموریت تشکیل دولت به بعبدا رفت.

حریری بعد از آن آمادگی خود را برای تصدی نخست‌وزیری اعلام کرد که هفته‌ها روند تشکیل دولت به تعویق افتاده است. به هر حال نخست‌وزیر جدید با چالش‌های اختلاف در فضای سیاسی لبنان و تشکیل دولت جدید دست و پنجه نرم خواهد کرد. 

پیشتر شبکه ماهواره‌ای المیادین گزارش داد، فراکسیون وفا به مقاومت در پارلمان لبنان کسی را برای تشکیل دولت معرفی نخواهد کرد.

طبق این اطلاعات، حزب‌الله لبنان تنها به روند تشکیل دولت لبنان کمک خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.