واکنش ایران به ادعای آمریکا درباره دخالت در انتخابات

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام احضار صبح امروز سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در کشورمان از سوی دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امورخارجه، که در پی انتشار برخی ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم آمریکا در خصوص دخالت سایر کشورها در انتخابات پیش رو در این کشور صورت گرفت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای تکراری و گزارشات ساختگی، ناشیانه و متقلبانه مقامات رژیم آمریکا، بار دیگر تاکید می‌کند برای تهران هیچ تفاوتی نمی‌کند کدام یک از دو کاندیدای فعلی راهی کاخ سفید شود.

وی افزود: رژیم آمریکا و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور که سابقه طولانی در دخالت و ایجاد آشوب در انتخابات دیگر کشورها را در پرونده داشته و در دنیای متوهمانه و متقلبانه خود نیز محبوس هستند، در آستانه انتخابات این کشور ادعای بی اساسی را مطرح می‌کنند تا با فرافکنی، پروژه غیردموکراتیک و سناریوی از پیش تعریف شده خود را جلو ببرند. دور از ذهن نیست که طراحان چنین سناریوهای بچه‌گانه‌ای، به دنبال انحراف توجهات و افکار عمومی و انجام تحریکات مشکوک در آستانه انتخابات باشند.

خطیب زاده گفت: توصیه جمهوری اسلامی ایران به ایالات متحده آن است که دست از فرافکنی‌های بیهوده، اتهام‌زنیهای بی اساس و سناریوسازی‌های مشکوک، برداشته و سعی نماید مانند یک کشور عادی در سطح روابط بین‌الملل و در ارتباط با کشورهای دیگر عمل کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.