تصمیم ترامپ برای برکناری رئیس اف‌بی‌آی

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده با مشاورانش درباره برکناری احتمالی کریستوفر ورای مدیر اف‌بی‌آی پس از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر صحبت کرده است.

بر اساس این گزارش، علت اصلی تصمیم ترامپ برای برکناری مدیر اف بی آی، ناامیدی و سرخوردگی رئیس جمهور آمریکا از این مساله است که مقام‌های ارشد اف‌بی‌آی اطلاعاتی را که می تواند به او از نظر سیاسی در هفته های قبل از انتخابات کمک کند، فراهم و آماده نکرده‌اند.

به گفته منابع آگاه، مذاکرات بین ترامپ و مشاورانش از انتقاداتی ناشی شده است که ورای و ویلیام بار دادستان کل آمریکا حاضر نشده‌اند تحقیقات رسمی درباره پرونده جو بایدن و پسرش هانتر را آغاز کنند.

منابع آگاه افزودند: ترامپ قصد داشته است اقدامات مشابهی با اقداماتی که در آستانه انتخابات 2016 توسط جیمز کومی مدیر پیشین اف‌بی‌آی صورت گرفت، انجام دهد. جیمز کومی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2016 تحقیقاتی را درباره استفاده هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات از یک سرور ایمیل شخصی در زمانی که وزیر خارجه آمریکا بوده، آغاز کرد و این مساله عامل بزرگی در شکست هیلاری کلینتون بود.

نظرسنجی ها نشان می دهد اقدامات جیمز کومی در فاصله تنها 11 روز به انتخابات تاثیر مهمی بر پیشتازی ترامپ و شکست کلینتون داشته است.

منابع آگاه گفتند: ترامپ بر این باور است که ورای یکی از بدترین انتخاب هایش بوده و هم مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید و هم دن اسکاوینو مشاور ارشد ترامپ در مذاکرات داخلی به شدت از ورای انتقاد کرده‌اند.

درخواست ترامپ برای تحقیق درباره پسر بایدن در حالی است که پیش از این نیز تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه از ویلیام بار خواسته بودند تا یک بازپرس ویژه را برای تحقیق درباره اتهامات هانتر بایدن مشخص کند.

ترامپ و ستاد انتخاباتی اش در حال سوء استفاده از گزارش روزنامه نیویورک پست درباره پرونده فساد مالی پسر بایدن هستند.

روزنامه نیویورک پست پیش از این به ایمیل هایی دست یافته است که نشان می دهد هانتر بایدن پسر معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، یک سال قبل از آنکه جو بایدن مقام های دولت اوکراین را برای برکناری یک بازپرس که در حال تحقیق درباره یک شرکت انرژی تحت فشار قرار دهد، پدرش را معرفی کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.