جزئیات آخرین مناظره ترامپ و بایدن

دومین مناظره ریاست جمهوری میان دونالد ترامپ و جو بایدن دموکرات پنج‌شنبه ساعت ۹ شب به وقت شرق آمریکا (جمعه ۴.۳۰ صبح به وقت تهران) برگزار می‌شود.

دانشگاه بلمونت تنسی در سال ۲۰۰۸ هم میزبان مناظره ریاست جمهوری باراک اوباما و جان مک‌کین بود.

آخرین مناظره میان این نامزدها در آستانه انتخابات سوم نوامبر پس از آن برگزار می‌شود که دور دوم مصاف آنها بابت ابتلای دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به کرونا لغو شد.

آن مناظره برای ۱۵ اکتبر برنامه‌ریزی شده بود اما پس از مخالفت ترامپ با مناظره مجازی برگزار نشد و دو طرف تصمیم گرفتند مصاحبه‌های جداگانه با ای‌بی‌سی و ان‌بی‌سی نیوز داشته باشند.

مجری دومین مناظره، خانم کریستن والکر است و او موضوعات مقابله با کووید-۱۹، خانواده‌های آمریکایی، نژاد در آمریکا، تغییرات اقلیمی، امنیت ملی و رهبری را برای گفت‌وگو انتخاب کرده است.

والکر مجری ان‌بی‌سی است اما اینکه بتواند ترامپ را کنترل کند، سوالی است که پاسخ آن بعدا مشخص می‌شود. در جریان اولین مناظره، ترامپ مرتب به میانه صحبت‌های مجری و بایدن می‌آمد و هرج و مرجی ایجاد کرد. والکر پیش از پیوستن به ان‌بی‌سی خبرنگار کاخ سفید بود.

فرمت آخرین مناظره هم شبیه دور پیشین است. شش بخش ۱۵ دقیقه‌ای وجود دارد و در ابتدای هر بخش هر نامزد دو دقیقه فرصت پاسخ دارد و بعد بحث عمیق‌تر روی آن موضوع انجام می‌شود. مدت این مناظره ۹۰ دقیقه خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.