«فلورانس پارلی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که زیردریایی تهاجمی هسته‌ای «سوفران -  Suffren» نسل جدید زیردریایی‌های تهاجمی هسته ای (کلاس Barracuda - باراکودا) این شلیک را  در ساحل «بیسکاروس -  Biscarrosse» با موفقیت انجام داده است.

وزیر دفاع فرانسه می‌گوید که این موفقیت، توانایی راهبردی جدیدی به نیروی دریایی ما ‌بخشید و آن را در زمره بهترین‌های جهان قرار می‌دهد. به گفته پارلی، نیروی دریایی فرانسه هم‌اینک قادر است از راه دور زیرساخت‌های زمینی را از بین ببرد.

لو پاریزین نوشت: با شلیک این موشک، فرانسه به حلقه بسیاری از کشورهای مجهز به موشک‌های کروزدریایی مانند «توما هاوک – Tomahawk» آمریکا که در جریان جنگ ۱۹۹۱ خلیج فارس رواج یافت، می‌پیوندد.

وزیر دفاع فرانسه می‌گوید: توانایی شلیک این موشک از طریق یک زیردریایی امکان ایجاد یک تهدید مداوم و غیرقابل شناسایی برای حمله از طریق دریا به دشمن را فراهم می‌کند.

براساس این گزارش، موشک «MdCN» با برد هزار کیلومتر برای اصابت به اهداف واقع در عمق خاک دشمن مانند مراکز سیاسی، سامانه‌های دفاع هوایی ضد هواپیما و یا رادارها در نظر گرفته شده است. این موشک، مکمل موشک کروز هوابرد است که پیشتر در ناوچه های چند ماموریتی FREMM مورد استفاده قرار گرفته است.

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» چندی پیش گزارش کرده بود: فرانسه نمی‌خواهد به هیچ کشوری برای دفاع از خود متکی باشد، از اینرو تسلیحات هسته‌ای‌اش را تقویت می‌کند و هم اکنون نیز به زیردریایی‌هایی هسته‌ای مجهز است که از امکان کشتار میلیون‌ها نفر ظرف چند دقیقه برخوردار است.

زرادخانه هسته ای فرانسه از ویژگی های هوایی و دریایی برخوردارند.

فرانسه یکی از قدرت های موشکی برجسته جهان است و علاوه بر طیف گسترده ای از موشک های هسته ای و متعارف، عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز است.

فرانسه از موشک کروز خود برای حمله به داعش در عراق استفاده کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.