ادعای ضدایرانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

«نایف بن فلاح الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ادعا کرد، ایران سبب گسترش خشونت و عدم ثبات در برخی کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، لبنان و یمن شده و باید جلوی آن گرفته شود.

الحجرف در سخنرانی مجازی خود در نشست شورای امنیت برای بررسی وضعیت کنونی در منطقه خلیج فارس مدعی شد: تأسف‌بار است که ایران بویژه از سال ۲۰۱۱ شیوه دشمنی، خشونت و بر هم زدن ثبات در منطقه را برای تحقق اهداف سیاسی خود به کار گرفته است.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: برخی کشورهای عضو شورای همکاری مورد تجاوزهای مکرر ایران و وکلای آن در منطقه مانند حمله با موشک‌های بالستیک و پهپاد قرار گرفته‌اند، حملاتی که غیرنظامیان و اماکن غیرنظامی در عربستان سعودی را هدف گرفته است؛ (علاوه بر) اقدام تروریستی در برخی کشورهای دیگر شورای همکاری که حمایت ایران از آن ثابت شده است.

الحجرف درباره خطر «سلاح‌های هسته‌ای» در منطقه خلیج فارس هم مدعی شد: وجود یک توافق بین‌المللی فراگیر که جلوگیری از دستیابی ایران به هر نوع سلاح هسته‌ای را تضمین کند، ضروری است.

وی درباره جزایر سه‌گانه تنب‌بزرگ، کوچک و ابوموسی نیز بار دیگر ادعا کرد: ایران باید به تلاش‌های امارات برای حل جزایر سه‌گانه و اشغال شده امارات از طریق مذاکره یا رجوع به دادگاه بین‌المللی کیفری پاسخ دهد. ایران به این تلاش‌ها پاسخی نمی‌دهد و بر ادامه اشغال جزایر مذکور اصرار دارد.

الحجرف سپس مدعی شد: کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) بیشتر از یک بار به ایران پیشنهاد داده‌اند که به شکلی آشکار به اصول حسن همجواری، حاکمیت ملی این کشورها ، عدم مداخله در امور داخلی آنها، احترام به نظام سیاسی، سلامت اراضی و وحدت ملی آنها و از بین بردن خشونت، تروریسم و فرقه‌گرایی پایبند باشد. توپ اکنون در زمین ایران است که تمایل خود را با سخن یا عمل برای تحقق صلح و ثبات در منطقه و از طریق اقدامات ملموس و قانع‌کننده در قبال همسایگان خود نشان دهد.

وی در پایان گفت، نمی‌تواند از امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس بدون تأکید بر موضع شورای همکاری خلیج فارس در حمایت از مسأله و ملت فلسطین و حق آن در ایجاد کشور فلسطینی با مرکزیت قدس در مرزهای ۱۹۶۷، بازگشت آوارگان، توقف شهرک‌سازی بر اساس طرح صلاح عربی سخن گفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.