پامپئو جمعه میزبان وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش یورونیوز، بنا به اعلام باکو و ایروان قرار است وزیران خارجه دو کشور روز جمعه در راستای تلاش برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها با مایک پامپئو ملاقات کنند.

این در حالی است که هر دو طرف امروز از ادامه درگیری‌ها سخن گفتند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که درگیری‌ها در طول شب گذشته ادامه داشته است و نیروهای ارمنستان مناطق ترتر و آغدام (آکنا) را گلوله باران کرده‌اند. در مقابل سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان از «نبردهای شدید و بی‌امان» در جنوب مناطق مورد مناقشه سخن گفت.

وزارت دفاع ارمنستان همچنین نیروهای جمهوری آذربایجان را به استفاده از آتش توپخانه‌ای و نیروی هوایی در شمال مناطقی که درگیری‌ها در آنها در جریان است، متهم کرد.

باکو و ایروان روز شنبه از برقراری آتش بس سخن گفته بودند اما هر دو طرف مانند آتش بس قبلی که با میانجیگری روسیه اعلام شده بود، بلافاصله یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.

مایک پامپئو هفته گذشته از تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن برای کمک به دستیابی به راه حلی «پایدار» در قره باغ سخن گفته بود.

وزارت خارجه ایالات متحده تاکنون درباره برنامه سفر وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان به واشنگتن اظهارنظری نکرده است. هنوز مشخص نیست که دیدار وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان با همتای آمریکایی خود به صورت مشترک انجام خواهد شد یا جداگانه.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.