فرمانده مرزبانی ناجا: امنیت در مرزهای کشور پایدار است

سردار احمدعلی گودرزی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به الحاق شناور ۶۰ تنی حیدر به ناوگان مرزبانی گیلان، اظهار کرد: این شناور تماماً توسط متخصصان داخلی طراحی و به همت سازمان دریایی وزارت دفاع ساخته‌شده است.

وی با اشاره به فناوری سامانه پایش و واتر جت موجود در شناور حیدر، افزود: این فناوری ساخت منحصر در اختیار چند کشور دنیا ازجمله ایران است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در حال حاضر امنیت بسیار خوبی در مرزهای کشور برقرار است، افزود: مرزبانان در اتفاقات اخیر میان دو کشور آذربایجان و ارمنستان به وظیفه خود بسیار خوب عمل کردند.

وی با بیان اینکه اجازه هیچ‌گونه عرض‌اندامی به اشرار، معاندین و گروه‌های ضدانقلاب نخواهیم داد، گفت: با هوشمند سازی تجهیزات مرزی و بهره‌گیری از تجهیزات نوین الکترونیکی و پهبادی امنیت رو به توسعه است.

فرمانده مرزبانی ناجا از الحاق چند فروند شناور تندرو  در آب‌های کشور خبر داد و گفت: یکی از این شناورها با سرعت ۵۳ گره دریایی است که می‌تواند در عمق خلیج‌فارس و خزر در آب‌ها سرزمینی حضور یافته و برای تأمین امنیت آبی اقدام کنند.

گودرزی با اشاره به برگزاری رژه دریای در انزلی به مناسبت هفته نیروی انتظامی، افزود: در این رژه دریایی وابستگی و پیوستگی مرزنشینان و مرزبان به نمایش گذاشته شد که در تولید امنیت بسیار نقش‌آفرین هستند.

وی با بیان اینکه امروز در حال بهره‌برداری آزمایشی سامانه‌ کنترل شناورهای متفرقه در سطح دریا هستیم، افزود: این سامانه هم‌اکنون فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده در راستای انضباط بخشی به تردد شناورها کاربرد دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به عملکرد سامانه کنترل شناور دریایی گفت: قطعاً بهره‌برداری از این سامانه در راستای انضباط بخشی دریای خزر اثربخش بوده و به مرزبانان و دریابان در این منطقه برای کنترل شناورهای متفرقه کمک خواهد کرد.

گودرزی با ابراز امیدواری از استفاده سامانه کنترل شناور دریایی در کوتاه‌ترین زمان برای همه ۲۷۰۰ کیلومتر مرزهای دریایی کشور، بیان کرد: امروز توان عملیات و گسترش نیروهای مرزبانی در هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز دریایی و خشکی سبب به وجود آمدن امنیت پایدار در کشور شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.