کاهش ۱۰۰ هزار نفری آمار مسافران مترو پایتخت

فرنوش نوبخت، درباره آمار مسافران مترو تهران طی روزهای اخیر، اظهار داشت: تعداد مسافران در روزهای گذشته به حدود ۸۳۰ هزار نفر رسیده است و این در حالی است که تعداد قطارها و سرفاصله آن‌ها کم نشده است.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا و موج گرفتن این بیماری شهروندان باید هر چه بیشتر مدیریت سفر با مترو را انجام دهند و افرادی که سفر ضروری در سطح شهر ندارند از مترو استفاده نکنند تا افرادی که به صورت ضروری نیاز به مترو دارند از این ناوگان بهره‌مند شده و سلامت همه بیشتر تأمین شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار نفر آمار مسافران مترو طی یک هفته اخیر کاهش پیدا کرده است، گفت: در شرکت مترو به صورت مداوم در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستیم و اصلاً به موضوع ورشکستگی فکر نمی‌کنیم. سرفاصله‌ها را کاهش نداده و تعداد قطارها علیرغم کاهش تعداد مسافران کمتر نشده است.

نوبخت با بیان اینکه ۸۹۱ پله برقی و ۱۵۲ آسانسور در مترو تهران در حال استفاده است گفت:‌پله برقی و آسانسور خراب در حال حاضر نداریم البته تعدادی از این پله برقی‌ها و آسانسورها شاید به صورت محدود تحت تعمیر دوره‌ای بر اساس برنامه باشد. همچنین از ۱۰ برند مختلف پله برقی در ۷ خطر مترو استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امسال علیرغم شیوع کرونا کمترین اعتراض مسافران نسبت به هواسازها و تهویه‌های مترو را داشته‌ایم گفت: خلوت‌ترین ایستگاه مترو خط ۶ و شلوغ‌ترین مسیر خط یک است و ما با تمام ظرفیت مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستیم و علیرغم گرانی‌ها تحت هر شرایطی در تلاش هستیم که سرویس‌دهی در همه خطوط مترو به خوبی انجام گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.