پمپئو توئیتر را به جانبداری متهم کرد

به گزارش اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با واشنگتن اگزماینر بیان داشت، "عدم بی طرفی توئیتر در نقطه نظرات" در قبال رخدادهای جهانی "خطرناک" است.

در این مصاحبه با وزیر امور خارجه آمریکا که محوریتش موضوع امضای معاهده صلح بین رژیم صهیونیستی با بحرین و امارات بود در ادامه به مساله اتهامات فساد مطرح شده علیه هانتر بایدن، پسر جو بایدن در یک گزارش نشریه نیویورک پست و بلاک شدن این مطلب از سوی توئیتر پرداخته شد.

پامپئو اظهار کرد: این خطرناک است. وقتی یک نیروی پرقدرت و ابزار ارتباطی مثل توئیتر در قبال دنیا بی طرفی در نقطه نظرات را رعایت نمیکند این خطرناک است.

این مقام ارشد سیاست خارجی دولت ترامپ سپس از اینکه شرکتهای رسانه‌های اجتماعی پستهای تروریستها را با هماهنگی دولت آمریکا حذف می‌کنند تحسین و تاکید کرد که شرکتهای فن آوری نمی‌توانند "اجازه به انتشار اطلاعات غلط" دهند.

پامپئو گفت: آنها باید دست به انتخاب بزنند. یا آنها باید بی طرفی در نقطه نظرات را رعایت کنند و می‌توانند اجازه دهند هزاران فکر مطرح شود یا اینکه آنها تصمیمی متفاوت بگیرند. و مبنای این تصمیم نمی‌تواند این باشد که کسی از این دولت حمایت می‌کند یا تلاش دارد آمریکا را تضعیف سازد. این نامناسب است.

مناقشه پیرامون پسر نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات بعد از آن بالا گرفت که نشریه نیویورک پست گزارشی پیرامون ایمیلهای هانتر بایدن که ادعا شده از لپ‌تاپ او به هنگام سپرده شدن به یک مغازه تعمیرات کامپیوتر در ایالت دلاور به دست آمده، منتشر کرد. ادعا شده که بر اساس این ایمیلها هانتر بایدن با پدرش درباره معاملات تجاری در اوکراین بحث می‌کرده است. هر چند که توئیتر بعدا از تصمیمش برای محدود ساختن این گزارش عقب نشینی کرد اما فیسبوک، رسانه اجتماعی بزرگ دیگر تصمیمش را برای جلوگیری از در دسترس بودن این مقاله به دلیل عدم تایید ادعاهای آن از سوی اف.بی.آی یا هر مقام دیگری، حفظ کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.