آذربایجان از آزادسازی ۶ روستای دیگر خبر داد

«الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان عصر پنجشنبه در حساب توییتری خود اسامی روستاهای آزادشده را «آریش» (واقع در در منطقه «فضولی»)، روستای «دوشلو» (واقع در منطقه «جبرائیل») و روستاهای «إدیشه»، «دودوکچو»، «إدیلّی» و «چراقوز» (واقع در منطقه «خوجاوند») اعلام کرد.

رئیس جمهور آذربایجان بار دیگر تأکید کرده است که منطقه قره‌باغ متعلق به این کشور است. او امروز ظهر نیز در توییتی دیگر نوشته بود که پیامی با این محتوا به دولت و مردم ارمنستان فرستاده است که دست از تلاش برای سیطره بر مناطق اشغالی آزاد شده بردارند. او گفت که در غیر این صورت این مسئله مجدداً به ریختن خون‌ها و کشته شدن انسان‌‌ها منجر خواهد شد.

علی‌اف دیروز نیز از آزادسازی روستاهای «قاراداغلی» و «خاتون بولاق» و «قاراکُلّو» در منطقه «فضولی» و روستاهای «بولوتان»، «ملکیجانلی»، «کمرتوک»، «تکه» و «تاغاسر» در منطقه «خُجاوند» خبر داده بود.

خبرگزاری رویترز انگلیس نیز به نقل از رئیس جمهور آذربایجان گزارش داد که او گفته است که هرگونه استقرار نیروهای بین‌الملل ناظر صلح در منطقه قره باغ نیازمند موافقت قبلی باکو است. او گفت: «اگر ارمنستان به شکل منفی در این مسئله تعامل داشته باشد، ما سیطره خود را بر همه منطقه اقلیم قره‌باغ اعمال خواهیم کرد».

درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد هجدهمین روز خود شده و به رغم اعلام آتش‌‌بس بشردوستانه در این منطقه درگیری‌ها کماکان ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.