تلاش ترامپ و بایدن برای کسب رای این قشر مهم در آمریکا

روز سه‌شنبه ۱۳ اکتبر/۲۲ مهر، دونالد ترامپ با شرکت در یک میتینگ انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا گفت که کاملاً بهبود یافته و دیگر ناقل ویروس کرونا نیست. او بعد از ابتلا به کووید ۱٩ و بستری شدن، یک هفته پیش از بیمارستان مرخص شد. ترامپ گفت: "من در مقابل ویروس مصون شده‌ام، نمی‌دانم تا کی، اما به هرحال مصونیت یافته‌ام".

ترامپ مطابق معمول به جو بایدن حمله کرد و گفت که او طی مناظرۀ تلویزیونی "مثل سگ خفه شده بود". ترامپ گفت که جو بایدن توان مقاومت در برابر "رهبران دیوانۀ حزب دموکرات" را ندارد و بنابراین کنترل اوضاع را به دست "سوسیالیست‌ها، مارکسیست‌ها و چپی‌های افراطی" خواهد داد.

ترامپ که ۷۴ سال دارد، رقیب ۷۷ سالۀ خود را "از کارافتاده" توصیف می‌کند. او به تازگی عکس مونتاژشده‌ای را در اینستاگرام و توئیتر منتشر کرده که جو بایدن را در خانۀ سالمندان و روی صندلی چرخدار نشان می‌دهد. به گفتۀ او "برنامه‌های بایدن برای سالخوردگان فاجعه‌بار خواهد بود. او بیشتر به فکر مهاجران غیرقانونی است تا به فکر شهروندان پیر"...

اما جو بایدن که فعلاً از ترامپ پیشی گرفته، در ایالت فلوریدا بار دیگر بر ناکارآمدی وی در مدیریت بحران کرونا تأکید کرد و گفت که ترامپ بعد از ابتلا به بیماری کووید ۱٩، باز هم "بی‌مسئولیت‌تر" شده. به گفتۀ بایدن "برای دونالد ترامپ، تنها فرد سالخورده‌ای که اهمیت دارد، خودش است"...

بایدن سپس چند پیشنهاد مشخص برای بهبود وضع افراد سالخورده ارائه کرد. در ایالت فلوریدا که شمار افراد بالاتر از ۶۵ سال به نسبت جمعیت زیاد است، جلب آراء آنان می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فلوریدا یکی از ایالات کلیدی محسوب می‌شود که چهار سال قبل رأی خود را به دونالد ترامپ داده بود. اما امسال، به نظر می‌رسد که جو بایدن در این ایالت برنده خواهد بود.

مطابق با میانگین نظرسنجی‌ها، میزان آراء جو بایدن در سطح کشور ۱٠درصد بیشتر از آراء ترامپ خواهد بود. این فاصله البته در هر ایالت متفاوت است. در فلوریدا  - که طی چهل سال گذشته فقط یک بار به نفع دموکرات‌های رأی داده (۱٩٩۶: بیل کلینتون) – فعلاً جو بایدن ۳٫۷درصد از ترامپ جلوتر است.

رادیو فرانسه در پایان گفت: با اینکه تا امروز نزدیک به ۱٠ میلیون آمریکایی رأی خود را داده‌اند، اما دونالد ترامپ برنامه‌های تبلیغاتی خود را بدون خستگی در ایالات کلیدی دنبال می‌کند و در اجتماعاتی حضور می‌یابد که معمولاً احتیاط‌های بهداشتی چندان رعایت نمی‌شود. اما جو بایدن که در این مورد بسیار محتاط است، اجتماعات بزرگ برگزار نمی‌کند. تیم انتخاباتی او تلاش خود را بر تلفن و اینترنت متمرکز کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.