مقامات قره‌باغ: اوضاع آرام است اما آتش‌بس همچنان نقض می‌شود

به گزارش الجزیره، جمهوری خود خوانده قره باغ که از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است، اعلام کرد که اوضاع از صبح امروز (یک‌شنبه) در جبهه‌های درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آرام است.

 

مقامات قره باغ افزودند: اوضاع آرام است، اما آتش‌بس همچنان از سوی طرفین نقض می‌شود.

این مقامات تاکید کردند: ما خواهان صلح هستیم، اما اگر آذربایجان خواهان جنگ طولانی مدت است ما آماده نبرد هستیم.

در حالی که یک روز از اجرای آتش‌بس میان دو طرف درگیر در منطقه «قره باغ کوهستانی» می‌گذرد، جمهوری آذر‌بایجان گفته است نیرو‌های ارمنی شهر «گنجه» را گلوله‌باران کرده و هفت نفر نیز کشته شده‌اند.

جمهوری آذر‌بایجان مدعی شده که نیرو‌های ارمنی شهر گنجه، دومین شهر بزرگ این کشور را گلوله‌باران کرده و در پی این حمله هفت نفر کشته و ۳۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.

حکمت حاجی‌یف، دستیار رئیس‌جمهور جمهوری آذر‌بایجان با انتشار پیامی در توئیتر در این خصوص نوشت: «تاکنون بیش از هفت غیر‌نظامی کشته و ۳۳ نفر از جمله کودکان زخمی‌شده‌اند. سه خانه نیز ویران شده است.»

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از ۱۴ روز قبل (ششم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان مجددا آغاز شد. 

دو طرف طی این مدت یکدیگر را به نقض قوانین بین‌الملل، استفاده از عناصر مزدور و تروریست و حمله به مناطق مسکونی متهم کرده‌اند. تاکنون تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ همچنان بی‌نتیجه مانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.