فروش BMW افزایش یافت

خودروسازی آلمانی بی ام و با صدور بیانیه ای اعلام کرد در سه ماهه سوم امسال در مجموع ۶۷۵ هزار و ۶۸۰ دستگاه خودرو از انواع مدل های مختلف تولیدی این کشور در سطح جهان به فروش رفته که این رقم در مقایسه با سه ماهه قبل ۸.۶ درصد افزایش پیدا کرده است. با این حال از زمان شیوع کرونا این شرکت نتوانسته است تا عملکرد قبلی خود را تکرار کند به گونه ای که در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر بی ام و در مجموع حدود یک میلیون و ۶۴۰ هزار خودرو در سرار جهان به فروش رسانده است که در مقایسه با بازه مشابه در سال قبل ۱۲.۵ درصد کمتر شده است. 

پیتر نوتا- عضو هیات مدیره بی ام و و مدیر امور مشتریان و فروش این شرکت گفت: به لطف تغییر در برخی از مدل ها موفق شدیم با وجود باقی ماندن پیامدهای کرونایی، عملکرد بهتری در فروش محصولاتمان داشته باشیم. 

بی ام و اعلام کرده است در سه ماهه سوم امسال میزان فروش این شرکت در تمامی بازارهای هدف رشد داشته است که بیشترین رشد مربوط به بازار چین بوده است که حدود یک سوم کل خودروهای به فروش رفته را شامل می شود.  این کشور همچنین تنها کشور در بین بازارهای اصلی بی ام و بوده که میزان فروش خودرو در آن طی ۹ ماه اخیر نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد مثبت داشته است. 

در سه ماهه نخست امسال میزان فروش بی ام و در خود آلمان ۱۲.۱ درصد رشد نسبت به سه ماهه قبلی داشته است. با توجه به شیوع کرونا و کاهش میزان فروش، بی ام و دست به تغییرات گسترده ای در تولیدات خود زده و روی تولیدات خودروهای الکتریکی متمرکز شده است. به گفته نوتا، میزان فروش خودروهای برقی این شرکت ۵۰ درصد بیشتر از سال قبل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.