همایون شجریان: مراسم پدرم را سیاسی نکنید

عصر امروز پس از اعلام خبر درگذشت محمدرضا شجریان جمعی از دوست‌داران او در مقابل بیمارستان جم در محدوده کریم‌خان تهران جمع شدند. این افراد که تا ۳ هزار نفر تخمین زده شده‌اند به صورت متراکم برای بدرقه پیکر مرحوم شجریان قطعات موسیقی وی را زمزمه می‌کردند.

پس از ساعتی همایون شجریان فرزند محمدرضا شجریان با حضور در جمع مردم صحبت‌کوتاهی در میان مردم داشت، همایون خبر دفن پدرش در کنار آرامگاه فردوسی را تأیید کرد و گفت: "به خاطر شرایط کرونا نه می‌توانم از کسی بخواهم که به برای مراسم تشییع بیاید و نه می‌توانم بگویم نیایید" 

شجریان مسئله کرونا را جدی خواند و گفت شما خودتان صاحب عزا هستید، فردا بر پیکر استاد در بهشت زهرا نماز می‌خوانیم و به سپس پیکر را مشهد منتقل می‌کنیم. 

وی همچنین در واکنش به یک لیدر که در میان صحبت‌های او شعار مرگ بر دیکتاتور داد از مردم خواست به هنر احترام بگذارند و موضوع را سیاسی نکنند، مردم نیز همراه با او به تعداد اندک شعاردهنگان اعتراض کردند.

سپس پیکر مرحوم شجریان از بیمارستان به بهشت زهرا منتقل شد. زمان صحبت همایون چند نفر در جمعیت شعارهایی سیاسی و علیه صداو سیما سر دادند اما با اعتراض خود مردم مواجه شدند. 

عده‌ دیگری از آن‌ها می‌خواستند که فضا را سیاسی نکنند. پس از سخنان کوتاه همایون شجریان، مردم همچنان در مقابل بیمارستان حضور دارند و هر از چند گاهی قطعه‌ از کارهای محمد رضا شجریان را همخوانی می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.