رییسی: دشمنان می‌خواهند چرخ تولید از حرکت بایستد

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی افزود: وقتی مقام معظم رهبری به عنوان یک سخن راهبردی شعاری را برای سال انتخاب می‌کنند با شناخت کامل نسبت به شرایط کشور است.

وی اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند چرخ تولید از حرکت بایستد و ما دست نیاز به طرف دشمن دراز کنیم ولی مردم بارها اعلام کردند که ما اهل تسلیم نیستیم و با همه شرایط ایستادگی می‌کنیم و به مسوولان ماموریت می‌دهند تا در میدان حضور فعال پیدا کنند تا برای کشور مشکلی ایجاد نشود.

رییس قوه قضاییه گفت: با این نگاه عمیق به کشور همه مشکلات کشور قابل رفع است و همه مشکلات در داخل رفع می‌شود همانگونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند مشکلی در کشور نیست که رفع نشود و این یک امر واقعی است.

وی افزود: در نشست‌هایی که با فعالان اقتصادی در استان‌های مختلف کشور داریم ما را به این علم می‌رساند که همه مشکلات کارآفرینان و سرمایه‌گذاران قابل رفع است و به عزم راسخ نیاز دارد.

رییسی گفت: با اراده قوی کار را دنبال کنید و امروز به برکت خون مطهر شهدا و اخلاص خوبان و رهنمودهای مقام معظم رهبری بسیاری از مشکلات را می‌توان رفع کرد.

وی اظهار داشت: تولید داخل باید افزایش یابد به عنوان مثال در کارخانه «کویر تایر» بیرجند یا هر واحد تولیدی دیگر نباید از کالای با کیفیت داخل غفلت شود و کالای مشابه آن را از خارج وارد کنیم.

نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: واردات بی‌رویه به کشور تولید داخل را با مشکل مواجه می‌کند و این مسائل باید در مرکز پیگیری شود چون رفع بعضی از مشکلات موجود در حوزه استان نبوده و با وجود تلاش‌های خوب استاندار خراسان جنوبی و رییس دادگستری استان باید در مرکز پیگیری شود که موضوع جلوگیری از واردات بی‌رویه هم از این نوع مشکلات است.

وی گفت: ستاد تنظیم بازار باید سخن تولیدکننده را بشنود و حمایت از تولید و مصرف‌کننده توامان با یکدیگر باشد، باید با کف بازار تولید و مصرف ارتباط برقرار شود و نرخ‌ها متعادل باشد اما تحقق این کار در حوزه استان نبوده و باید در مرکز پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی گفت: خراسان جنوبی استانی مستعد است و می‌توان محرومیت را از چهره زیبای این استان زدود و پیگیری‌های انجام شده در صنایع مثل صنعت طیور نتیجه‌بخش بوده و در جایگاه صادرات قرار گرفتیم اما در این استان وقتی یک کالا مانند سنگ‌های معدنی را داریم صنایع تبدیلی مورد توجه باشد و صنایع تبدیلی در کنار دیگر صنایع استان باشد تا ارزش افزوده ایجاد شود.

وی تصریح کرد: این استان مستعد است هرچند فقر هم دارد اما می‌شود فقر را با اقداماتی توسط سرمایه‌گذاران و مدیران به حداقل رساند.

رییس قوه قضاییه اظهار داشت: سهم ایران اسلامی در منطقه و حوزه تجارت بین‌المللی باید مشخص شود و ایران می‌تواند در این حوزه نقش ایفا کند و سهمش در تجارت منطقه و تجارت بین‌المللی بالا باشد.

وی با اشاره به اینکه علاقه خاصی به خراسان جنوبی دارد ادامه داد: مسائل این استان را با حساسیت دنبال می‌کنم و باید از استاندار خراسان جنوبی تشکر کنم چون مشکلات استان را شناخته و دنبال رفع آنها است.

رییسی اظهار داشت: حرکت استاندار برای رفع مشکلات مسیر درستی است و امیدواریم تا زمانی که در این استان هستند اقداماتشان موثر شود و اگر روزی هم تصمیمی گرفته شد و ایشان جای دیگری باشند مسائل را به شکل کلان پیگیری کنند تا مسائل خراسان  جنوبی و دیگر استان‌های مشابه دنبال شود.

رییس قوه قضاییه امروز در دومین روز سفر به خراسان جنوبی با همراهی استاندار، فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسوولان با حضور در پاسگاه‌ مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه، توانمندی‌ها و امکانات موجود برای صیانت از مرزهای کشور را مورد بررسی قرار داد. 

وی همزمان با اربعین حسینی با حضور در پاسگاه‌ مرزی یزدان در نقطه صفر مرزی با کشور افغانستان، با فرماندهان، افسران و سربازان مستقر در این پایگاه دیدار کرد و توانمندی‌ها و امکانات موجود برای صیانت از مرزهای کشور در حوزه‌های جنگ الکترونیک، توانمندی‌های پهپادی، رصد آنلاین و مرزبانی فیزیکی بازدید شد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی با حضور در جمع افسران، سربازان و کادر پاسگاه مرزی یزدان، زیارت اربعین را به صورت دسته جمعی با آنها قرائت کرد.

رییس قوه قضاییه عصر دیروز (چهارشنبه) وارد بیرجند شد.

وی در نخستین روز سفر به خراسان جنوبی در جلسات شورای اداری و شورای قضایی استان خراسان جنوبی حضور یافت و در مراسم عزاداری شب اربعین در حسینیه جماران بیرجند شرکت کرد.

رییس قوه قضاییه با تعدادی از مراجعه کنندگان به دادگستری این استان نیز دیدار و دستورات لازم را برای حل و فصل مشکلات آنان صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی در دومین روز سفر ضمن بازدید از مناطق مرزی در نشست با فعالان اقتصادی استان شرکت کرد. 

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.