فروش شیشه در قالب قرص های لاغری

سردار مجید کریمی در پاسخ به این سئوال که آیا ماده مخدر جدیدی در آزمایشگاه های پلیس کشف شده است، افزود: ماده مخدر جدیدی کشف نشده اما قاچاقچیان مواد مخدر در هر شرایطی نهایت سوءاستفاده را کرده و مواد مخدرهای موجود را با تغییر در لوگو، رنگ و لعاب و شکل های مختلف به بازار عرضه می کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اخیرا همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر، باندی را منهدم کردند که در قالب فروش قرص های لاغری، شیشه را به بازار در بسته بندی های خارجی عرضه می کرد در حالیکه این بسته بندی ها وارداتی بود.

سردار کریمی با بیان اینکه سه نفر از اعضای این باند دستگیر شدند، گفت: اعضای این باند، شیشه را در داخل کپسول هایی بسته بندی کرده و در قالب قرص های لاغری در آرایشگاه های زنانه و سایر مکان ها می فروختند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: جامعه هدف این باند بیشتر خانم ها بودند. این باند ماده مخدر صنعتی شیشه را برای ایجاد جذابیت در بین قشر جوان و نوجوان به رنگ های مختلفی در می آورد.

سردار کریمی افزود: از آن جایی که با پلیس سایر کشورها در ارتباط هستیم در هیچ جای دنیا نمونه آن را ندیدم که شیشه را به رنگ فسفری، قرمز، آبی یا رنگ های دیگری درآورده تا ایجاد جذابیت کند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان برای بازاریابی بیشتر به این سمت و سو می روند و مواد روانگردانی را در بازار عرضه می کنند که ایجاد جذابیت کرده به عنوان مثال در برخی مواد روانگردان، شکل های کارتونی استفاده می کنند که کاملا مشخص است که مخاطب آنها قشر نوجوانان ما هستند.

سردار کریمی به خانواده ها توصیه کرد که نظارت کافی بر رفتار فرزندان خود داشته باشد تا در دام اعتیاد گرفتار نشوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.