رسوایی بزرگ برای ترامپ در زمینه ویروس کرونا

«سارا اوانگا» مدیر اتحادیه علوم در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» هشدار داد که بزرگترین شگفتی این است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به تنهایی یکی از بزرگترین اشاعه دهندگان اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا بوده است.

بر اساس تحقیقی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شده، ۱۱ موضوع درباره اطلاعات غلط در خصوص ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفته که یکی از آنها این بوده که ترامپ در دوران استیضاح خود مدعی شده بود که ویروس کرونا توسط دموکرات ها ایجاد شده و یکی دیگر از اطلاعات غلط که توسط ترامپ ترویج یافته بود این است که این ویروس به صورت معجزه آسایی ناپدید خواهد شد.

یکی دیگر از اطلاعات غلطی که توسط ترامپ ترویج یافته بود استفاده از داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلوروکین» به عنوان درمان ویروس کووید-۱۹ بوده است. ترامپ یک دوره ۱۴ روزه نیز به عنوان درمان از این دارو استفاده کرده است. این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه ژوئن هشدار داده بود که استفاده از این دارو می تواند مشکلات قلبی جدید برای بیماران به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری ۲۳ آوریل خود نیز این ایده را مطرح کرده بود که تزریق مواد ضد عفونی می تواند به صورت بالقوه درمانی برای کووید-۱۹ (کرونا) باشد.

این اواخر نیز ترامپ مدعی شده دولت آمریکا تا ماه اکتبر واکسن ویروس کرونا را آماده خواهد کرد و ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن تا پایان سال توزیع خواهد شد. این ادعا در حالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان درمانی این اظهارات ترامپ را زیر سوال برده و اعلام کرده اند که انتظار نمیرود تا سال آینده واکسن کرونا در دسترس قرار بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.