نگرانی که ترامپ پس از مناظره انتخاباتی در آمریکا ایجاد کرد

درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از هواداران خود برای حضور پیدا کردن در شعب اخذ رأی و نظارت بر روند رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری، باعث بروز نگرانی‌ها از ارعاب رأی‌دهندگان شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کارشناسان انتخاباتی دموکرات و مستقل آمریکایی شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) درخواست ترامپ از حامیانش برای عمل کردن به عنوان ناظران غیررسمی در انتخابات ماه نوامبر را تقبیح کردند.

ترامپ در مناظره انتخاباتی بامداد چهارشنبه با «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات، از هواداران حزب جمهوری‌خواه دعوت کرد تا به مکان‌های رأی‌گیری رفته و تمام روند انتخابات را به دقت زیر نظر بگیرند.

بر این اساس، کارشناسان آمریکایی معتقدند که این درخواست ترامپ، تلویحاََ دعوت به ارعاب غیرقانونی رأی‌دهندگان است.

به نوشته رویترز، چهره‌های دموکرات با متهم کردن ترامپ به تلاش برای ارعاب رأی‌دهندگان مخالف خود، تاکید کردند این اقدام غیرقانونی، قابل پیگرد قانونی است.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز به شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: «او (ترامپ) در حال ترساندن مردم است».

رویترز در مطلبی پیش از این، اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «نزاع‌سیاسی نفس‌گیر» توصیف کرد که در آن دو طرف توهین‌های مختلف و حملات شخصی را نثار یکدیگر کردند. 

با این حال، اکثر نظرسنجی‌های انجام شده توسط رسانه‌های آمریکایی بعد از این مناظره نشان می‌دهد که افکار عمومی این کشور بایدن را پیروز این جدال انتخاباتی می‌دانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.