رهبر اقلیت سنای آمریکا خطاب به جمهوریخواهان: از اینکه ترامپ نماینده شماست خجالت نمی‌کشید؟

«چاک شومر» رهبر اقلیت سنای آمریکا با انتقاد از عملکرد «دونالد ترامپ» در نخستین مناظره انتخاباتی با «جو بایدن»، خطاب به جمهوریخواهان گفت: از اینکه ترامپ نماینده شماست خجالت نمی‌کشید؟

به نقل از تارنمای هیل، شومر روز چهارشنبه به وقت محلی آمریکا در صحن سنای این کشور گفت: ترامپ شب گذشته یکی از شرم‌آورترین عملکردها را در مناظرات انتخاباتی داشت.

وی افزود: می‌خواهم از همکاران جمهوریخواهم بپرسم که آیا خجالت نمی‌کشید که ترامپ حزب شمار را نمایندگی می‌کند؟ 

شومر همچنین گفت: ترامپ در مدت یک ساعت و نیمی که مثل یک عمر گذشت، تلاش کرد تا به پسر متوفی بایدن اهانت کند و به پسر دیگرش افترا بزند. او تلاش کرد تا یک گروه طرفدار برتری نژادی را خوشحال کند و در مورد انتخابات تردید ایجاد کند.

نخستین مناظره انتخاباتی بایدن نامزد حزب دموکرات و ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه که شب گذشته در «دانشگاه کیس وسترن رزرو» در شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار شد، با آشفتگی، بی‌نظمی و حملات شخصی همراه بود.

در این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای، ترامپ «۷۳ بار» حرف‌های بایدن را قطع کرد. بایدن نیز از لفظ «ساکت شو» خطاب به ترامپ استفاده کرد.

حتی سناتورهایی همچون «بن ساس» و «میت رامنی» عملکرد ترامپ در این مناظره را به باد انتقاد گرفته و آن را «مایه شرمساری» توصیف کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.