علائم کرونا در سالمندان متفاوت است

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان به مناسبت دهم مهر روز جهانی سالمند به رسانه‌ها اعلام کرد: به این ترتیب تشخیص بیماری کرونا در سالمندان نسبت به سایر افراد مشکل‌تر بوده و نداشتن علائم معمولی کرونا پزشک و خانواده را دچار مشکل می‌کند.

وی یادآورشد:با همه‌گیری بیماری کرونا، مراقبت افراد در معرض خطر از جمله سالمندان از حساسیت بالایی برخوردار شده است.

خواجه ئیان اظهارداشت: بیماری‌ها رابطه‌ای نزدیک با سن دارند و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا سالمندان در مقایسه با سایر افراد و گروه‌های سنی، مستعدتر برای ابتلا به این بیماری هستند، این وضعیت مراقبت از آنان را برای خانواده‌ها و مسئولان مضاعف می‌کند.

وی گفت: از لمس، بغل کردن و بوسیدن مادربزرگ و پدربزرگان باید خودداری کرد و قبل از هرگونه ارائه مراقبت به فرد سالمند دست‌های خود را به روش صحیح با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأکید کرد: ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده را در اختیار عضو سالمند قرار دهید و مراقب علائم سرفه، عطسه و تب در خود و عضو سالمند منزل باشید و در صورت مشاهده با پزشک یا مراقب سلامت خود در مراکز جامع سلامت یا خانه‌های بهداشت تلفنی مشورت کنید.

وی با تاکید براینکه عضو سالمند خانواده را به مکان‌های پر ازدحام نبرید افزود: در صورت ابتلای سالمند به بیماری زمینه‌ای، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و تنفسی و یا نقص ایمنی تا حد امکان از خروج ایشان از منزل جلوگیری شود.

خواجه‌ئیان گفت: بیماری‌های زمینه‌ای عضو سالمند خود را مستمر پیگیری نمایید.

وی گفت: امسال شعار روز جهانی سالمند با عنوان "کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان " انتخاب‌شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.