واکنش شدید اللحن ترکیه به ادعای ارمنستان

وزارت دفاع ترکیه به ادعای رسانه‌های ارمنستان مبنی بر استفاده از جنگنده‌ها و پهپادهای ساخت ترکیه در درگیری آذربایجان با نیروهای ارمنستان واکنش نشان داد.

بنا به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت دفاع ترکیه امروز چهارشنبه طی بیانیه‌ای شدیداً این ادعاها را رد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: «این‌ها دروغ‌هایی است که هیچ مدرک و سندی آن را تأیید نمی‌کند. ارتش آذربایجان به تنهایی این توانایی را دارد که پیروز شود و در این چند روز این توانایی را برای همه ثابت کرد».

درگیری‌های نظامی بین آذربایجان و ارمنستان ابتدای این هفته در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز شد و هر دو طرف، یکدیگر را به نقض آتش‌بس و از تجاوز متهم می‌کند.

ارمنستان دیروز مدعی شد که جنگنده‌ اف ۱۶ ترکیه یک فروند سوخو۲۵ نیروی هوایی آن را منهدم کرده است. ترکیه این ادعا را رد کرده است.

دیروز نخست‌وزیر ارمنستان همچنین ترکیه را به اعزام نیروی نظامی به آذربایجان متهم کرد و مدعی شد: «ما اطلاعات موثقی داریم که مربیان نظامی و افسران عالی رتبه  ترکیه در مراکز فرماندهی آذربایجان حضور دارند و آن‌ها را در عملیات نظامی هدایت می‌کنند».

ترکیه پیش از این نیز اظهارات مقامات ارمنستان در رابطه با استفاده از تجهیزات نظامی ترکیه در قره‌باغ را رد کرده بود.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی و بخش‌هایی از اراضی آذربایجان توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.