تنها شرط رئیس جمهور آذربایجان برای توقف جنگ در قره‌باغ

بنابر اعلام خبرگزاری آناتولی، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری تصریح کرد: با عملیات موفقیت‌آمیز، مناطق استراتژیک را از اشغال ارمنستان آزاد کردیم. دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند ما را از این سرزمین خارج کند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه گفت: کشور تنها در صورتی‌ عملیات نظامی در منطقه قره‌باغ را متوقف خواهد کرد که تمامیت ارضی آن بازگردانده شود.

علی‌اف با بیان‌ این‌که کشورش عزم خود را برای بازگرداندن تمامیت ارضی‌اش جزم کرده، تاکید کرد: مذاکرات درباره قره‌باغ بی‌فایده بود و هیچ نیازی به درخواست‌های جدید برای مذاکره نیست.

او خاطرنشان کرد: ارتش آذربایجان توانست موفقیت‌هایی میدانی در جریان عملیات نظامی اخیر در منطقه مورد مناقشه به دست آورد و دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند نیروهای آذربایجان را به عقب‌نشینی از مواضعی که به تحت کنترل درآورده، مجبور کند.

علی‌اف تاکید کرد: عقب‌نشینی نیروهای ارمنی از قره‌باغ تنها شرط آذربایجان است و اگر ایروان آن را اجرایی کند درگیری‌ها متوقف خواهند شد.

رئیس‌جمهوری آذربایجان تصریح کرد به نیروهای نظامی کشورش دستور داده هیچ اقدامی در حق غیرنظامیان ارمنی در جریان عملیات نظامی‌شان اتخاذ نکنند.

علی‌اف از ترکیه و شخص رئیس‌جمهوری این کشور و نیز از رهبری افغانستان و پاکستان به دلیل تایید موضع آذربایجان در دور جدید تنش در قره‌باغ تشکر کرد.

وی بار دیگر هر گونه حضور شبه نظامیان خارجی در کنار نیروهای جمهوری آذربایجان را تکذیب و تاکید کرد، نیروهای کشورش در سطح آماده باش عالی هستند و نیازی به کمک از خارج نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.