محمود واعظی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در این ایام توفیق پیدا کردم تا در خدمت مردم تبریز و مردم خوب استان باشم.

وی با بیان اینکه در دهه مبارک فجر در استان آذربایجان‌شرقی، ۶ هزار میلیار تومان پروژه افتتاح شده و دو بار هم رئیس جمهوری به استان آمدند، افزود: سرجمع امسال میزان پروژه‌های افتتاحی استان ۲۶ هزار میلیارد تومان  است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره بر اینکه فضای خوبی در استان به وجود آمده و همدلی بسیار خوبی دیده می‌شود، ادامه داد: با وحدت و همبستگی که در این استان به وجود آمده،اطمینان خاطری برای سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود  که در این استان وحدت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه روحیه امام جمعه تبریز باعث شده تا در آذربایجان‌شرقی همه برای توسعه استان و شهرشان دست به دست هم دهند و تلاش کنند، افزود: باید این سرمایه حفظ، صادر و تعمیم یابد.

واعظی با بیان اینکه هرجا وحدت و همدلی و یگانگی دیدیم، برکات بسیار زیادی داشته است، تصریح کرد: مردم آذربایجان احساس نزدیکی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز و مسوولان دارند که این یک نقطه قوت است.

وی ادامه داد: کار مهمی در پتروشیمی تبریز انجام شده که ناشی از یک همت بسیار بالایی است زیرا در این وضعیت کشور که تهیه مواد اولیه تجهیزات و منابع مالی سخت است، توانسته‌اید تا در ظرف دو سال خط انتقال اتیلن از میاندوآب به تبریز را به اتمام برسانید.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: اکنون اتیلن به راحتی به پتروشیمی تبریز منتقل می‌شود، در صورتی که بیش از این، خوراک برایشان خیلی گران تمام می‌شد ولی الان ۳۹ تا ۵۰ درصد ارزان‌تر می‌شود.

واعظی با اشاره به اینکه در مترو نیز همت خوبی وجود داشت، گفت: در این گونه پروژه‌ها که به رفاه مردم مربوط است باید تلاش بیشتری انجام گیرد.

وی با بیان اینکه امروز مدیرعامل مترو قول داد، هر سه ماه یک فاز مترو آماده شود اضافه کرد: .در کلانشهرهای ما استفاده از این نوع وسایل تاثیر ویژه‌ای در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور متذکر شد: در شرایطی که با آن مواجه هستیم و آمریکا با تمام توان فشار وارد می‌کند و علنا یک جنگ تمام عیار اقتصادی را شروع کرده است و از آن به فشار حداکثری یاد می‌کنند،بنای جدی دولت بر این است که با تکیه بر داخل مشکلات را حل کنیم و مردم هر چه بیشتر در جریان مشکلات کشور قرار گیرند.  

وی با اشاره بر اینکه به صورت جدی دنبال این هستیم که مسائل کشور توسط خود مردم و تکیه بر توان داخلی حل شود، افزود: آنها این ملت را نشناختند و تاریخ آن را مطالعه نکردند و الان هم خودشان عقب‌نشینی کردند و حتی حاضرند بدون پیش شرط با ما مذاکره کنند که ما نمی‌پذیریم.

واعظی توضیح داد:افتضاحی که برای معامله قرن به بار آوردند، خود فلسطینی‌ها که هیچ حتی کشورهای غرب و دوستانشان در اروپا نیز رد کردند.

وی در پایان گفت: خوش‌بین هستم که همه مسائل را حل کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.