به گزارش الجزیره و به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شامگاه روز یکشنبه، هزاران معترض به خیابان‌ها سرازیر و به سمت میدان اصلی بیروت روانه شدند. آنها پلاکاردهای حاوی شعار و پرچم لبنان را با خود حمل می‌کردند و در میدان شهدا همراه با موسیقی الکترونیک فریاد می‌زدند: «انقلاب.» آنها همچنین روز یکشنبه خواستار یک اعتصاب عمومی برای تحت فشار قرار دادن رهبران سیاسی شدند. این یکی از بزرگ‌ترین اعتراض‌های صورت گرفته از روز سه‌شنبه به این سو بوده است. این درحالی است که سه‌شنبه پیش به در خواست مشیل عون، رئیس‌جمهوری لبنان، طرفداران دولت در خیابان‌ها حاضر شدند و نسبت به هرج‌ومرج موجود دست به اعتراض زدند. روز یکشنبه اما هدف اصلی شعارهای معترضان میشل عون بود و آنها خواستار یک دولت غیرفرقه‌ای شدند.  سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، روز یکشنبه در پی تحولات لبنان استعفا کرد که یکی از خواسته‌های اصلی معترضان به حساب می‌آمد اما وی همچنان نخست‌وزیر موقت دولت باقی مانده تا دولت جدیدی تشکیل شود. با این حال طرفداران سیستم جاری هنوز نتوانسته‌اند یک راهکار عملی برای حل مشکلات ارائه دهند. عبیر مراد، ۳۷ ساله که از شهر شمالی طرابلس برای اعتراض به بیروت آمده است، به الجزیره گفت: «ما همه علیه رهبرانمان شده‌ایم، کسانی که هیچ تغییری در کشور ایجاد نکرده‌اند. ما آمده‌ایم بگوییم که هم‌اینک تغییرات در دست خود مردم است.»

معترضان در خیابان‌ها با حمل پلاکاردهایی علیه فساد و فرقه‌گرایی و جنگ داخلی که لبنان از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ درگیر آن بود، شعار دادند. این در شرایطی است که حزب‌الله لبنان از طرفداران خود خواسته است که در این اعتراض‌ها حضور پیدا نکنند. معترضان همچنین در منطقه صیدون و ترپیولی در خیابان‌ها حضور پیدا کردند. آنها شعار می‌دادند که همه مردم در اعتراض‌ها حضور پیدا کنند. لبنان دو هفته شاهد اعتراضات ضدفساد بود و در نهایت پس از دو هفته، روز سه‌شنبه گذشته کابینه استعفا کرد. پس از آن جاده‌ها باز شدند و بانک‌ها نیز فعالیت خود را از سر گرفتند. اعتراضات به‌طور موقت در بیروت، پایتخت لبنان متوقف شد اما فعالان قسم خوردند تا برآورده شدن مطالباتشان دست از اعتراض برندارند. معترضان خواستار پایان بخشیدن به ریاست‌جمهوری مشیل عون و همچنین تغییر ساختار سیاسی کشور هستند. به گفته آنها افرادی که در این سیستم بر سر کار می‌آیند، همان افرادی هستند که پس از پایان جنگ داخلی تاکنون بر سر قدرت بوده‌اند. معترضان در بیروت اما طیف‌های متفاوتی را تشکیل می‌دهند. در بیروت فمینیست‌ها هم با حضور در خیابان به سمت موزه ملی حرکت کردند. یکی از آنها در بنری نوشته بود: انقلاب ما فمینیستی است. یکی دیگر در کنار درامی که درحال نواختن بود، شعار می‌داد: «بلند شو و به شوونیسم مردان پایان بده.» سارا بخاری ۲۸ ساله نیز در شعاری خواستار برابری حقوق شده بود. او به الجزیره گفت: بسیار مهم است که برای برقراری عدالت صدای زنان شنیده شود.

اعتراض‌ها اما روز یکشنبه در شرایطی ادامه پیدا کرد که مردم خواستار یک دولت تکنوکرات هستند. تظاهرات روز یکشنبه با عنوان «فراخوان وحدت» برگزار شد. از سوی دیگر جنبش «أمل» لبنان در بیانیه‌ای گزارشات درباره دست داشتن اعضای این جنبش در ربودن و شکنجه شهروندان لبنانی را تکذیب کرد. به گزارش «ایسنا» این جنبش در این بیانیه اعلام کرد: «ما همان‌طور که توهین به رهبران و شخصیت‌ها را محکوم می‌کنیم چنین اقدامات زشتی را که با ارزش‌های ما هماهنگی ندارد محکوم می‌کنیم.» جنبش امل از مقامات قضایی لبنان خواست برای پیگرد عاملان چنین اقدامات شنیعی وارد عمل شوند.