هند موشک کروزش را بالاخره شلیک کرد

هند به طور موفقیت‌آمیز یک موشک کروز مافوق‌صوت براهموس با بورد متوسط را صبح چهارشنبه با استفاده از تقویت‌کننده ساخت داخل، به صورت آزمایشی از یک مرکز آزمایش در ساحل "اُدیشا" به صورت آزمایشی پرتاب کرد.

مقامات دفاعی گفتند آزمایش این موشک که می‌تواند به هدفی تا فاصله ۴۵۰ کیلومتری برخورد کند، در پروژه PJ-۱۰ سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی (DRDO) انجام شده است.

آزمایشگاه تحقیقات مواد با انرژی بالای هند، تقویت‌کننده پیشرانه جامد موشک‌های براهموس را ساخته است. این پیشرانه مشتعل شده و از جهت مخالف مسیر پروازی موشک خارج می‌شود، بنابراین به موشک نیروی محرکه حرکت به جلو می‌دهد.

سیستم پیشرانه و چارچوب هوایی برای موشک از روسیه وارد شده است و دانشمندان دفاعی هند انتظار دارند که استفاده از پیشرانه داخلی، در قیمت موشک صرفه‌جویی کند.

موشک مافوق‌صوت از زمانی که سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی آن را با همکاری شرکت فناوری "ان‌پی‌اوام" ارتش روسیه ساخت، به عنوان نماد مهمی در شراکت ارتش هند و روسیه تبلیغ شده است.

ارتش هند یک موشک هوا به هوای براهموس در منطقه مورد مناقشه لداخ مستقر کرد که بازتابی از موشک‌های بلندبرد سطح به هوای ارتش آزادی خلق در تبت و منطقه سین کیانگ است. هندوستان تایمز روز سه‌شنبه گزارش کرد که موشک‌های مافوق صوت نیربهای و تسلیحات آکاش نیز به منظور مقابله با چین، در رویداد بدترین سناریو، مستقر شده‌اند.

روز سه‌شنبه، دو غول آسیایی موضع خود نسبت به منطقه لداخ را سخت‌تر کردند؛ چین این منطقه را "قلمروی هندی غیرقانونی تأسیس شده" خواند، در حالی که دهلی نو نیز با صراحت اظهار کرد که خط واقعی کنترل ۱۹۵۹ را به رسمیت نمی‌شناسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.