نقل قول فواد حسین درباره نقش ایران در حمله به هیات‌های دیپلماتیک

وزیر امور خارجه عراق روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد: بستن سفارت امریکا تصمیمی نادرست و در زمانی اشتباه است و امیدواریم که واشنگتن از این تصمیم خود منصرف شود.

وی با بیان اینکه خروج آمریکا به خروج دیگر کشورها منجر خواهد شد، عنوان کرد: کار گذاشتن بمب‌های کنار جاده‌ای و حملات راکتی منجر به خروج دیگر کشورها از بغداد خواهد شد و ما در عراق با وضعیت مخاطره‌آمیزی رو به رو خواهیم شد.

فواد حسین ادامه داد: همزمان با وضعیت امنیتی و اقتصادی دشوار عراق، این اقدامات، وضعیت سیاسی کشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد و این وظیفه دولت است که از هیات‌های دیپلماتیک حفاظت کند.

وی گفت: امیدواریم که دولت آمریکا از تصمیم خود در بستن سفارتخانه این کشور در بغداد منصرف شود زیرا این تصمیم در زمان و مکان نامناسبی اتخاذ شده است، ما شرایط انتخاباتی آمریکا را درک می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق افزود: وضعیت عراق متفاوت است، دولت این کشور، دولتی نوپاست و تصمیمات جدی برای ایجاد فرصت‌های مناسب اتخاذ شده است.

فواد حسین تاکید کرد: حمله به هیات‌های دیپلماتیک در چارچوب مقاومت نیست بلکه حمله به حاکمیت عراق و دولت این کشور است.

وی ادامه داد: در نشست سفرای اتحادیه اروپا در عراق با الکاظمی درباره تصمیم آمریکا در بستن سفارت خود در بغداد و خروج از عراق گفت‌وگو شد و اینکه این اقدام سیگنال‌های اشتباهی به داعش یا تندروهایی می دهد که به هیات‌های دیپلماتیک حمله می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.