درخواست آلمان برای پایان گرفتن درگیری‌های ارمنستان و آذربایجان

خبرگزاری فرانسه نوشت، در پی وقوع درگیری‌های مجدد میان آذربایجان و ارمنستان، آلمان امروز خواهان توقف درگیری‌ها میان جدایی طلبان این دو کشور در منطقه «ناگورنو قره باغ» شد.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: من از طرفین درگیری می‌خواهم تا به سرعت تمامی اقدامات خصمانه، به خصوص مسأله بمباران شهر‌ها و روستا‌ها را متوقف کنند.

هایکو ماس همچنین از مسأله کشته شدن افراد غیرنظامی بر اثر این درگیری‌ها ابراز نگرانی کرد.

وزیر خارجه آلمان گفت: درگیری‌ها بر سر منطقه «ناگورنو قره باغ» تنها از طریق مذاکرات می‌تواند حل و فصل شود.

وزیر خارجه آلمان از طرفین خواست تا به منظور حل اختلافات به پای میز مذاکره بازگردند و گفت: گروه مینسک آماده کمک رسانی در این زمینه است.

فرانسه، روسیه و آمریکا به عنوان گروه مینسک، در زمینه تلاش‌های صلح دست به میانجی گری زده اند؛ اما آخرین اقدام این گروه برای صلح در سال ۲۰۱۰ با شکست مواجه شد.

پیشتر، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در فیس بوک خود اعلام کرده بود شورای امنیت ملی این کشور فورا تشکیل جلسه خواهد داد تا درباره درگیری‌های نظامی اخیر این کشور با جمهوری آذربایجان تصمیم‌گیری کند.

نیکول پاشینیان گفته بود آذربایجان آغازگر درگیری‌نظامی بوده است و نیرو‌های ارمنستان هم مقابله به مثل کرده‌اند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

بنابر اعلام نخست‌وزیر ارمنستان، شورای امنیت ملی این کشور با تشدید تنش‌ها تصمیم به تشکیل جلسه اضطراری گرفته است. پاشینیان گفته است که بعد از این جلسه دولت با اعلام حالت فوق العاده به بسیج نیرو‌های خود برای مقابله با جمهوری آذربایجان خواهد پرداخت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.