اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره مدارس استعداد درخشان

در اطلاعیه جدید وزارت آموزش و پرورش آمده است: فرایند برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز مطابق روال همه‌ساله و براساس زمان‌بندی و ظرفیت‎های اعلامی، با ثبت نام درصد محدودی از کل دانش‎آموزان شاغل به تحصیل در پایه هفتم در مدارس سمپاد به پایان رسید. ضمن سپاس از تمامی عوامل و همکاران مجری فرآیند مذکور به اطلاع می‎رساند برنامه‎ریزی اجرا و اعلام نتایج آزمون در سال جاری به دلایلی نظیر محدودیت‎های ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا و بروز اشکالاتی در تعدادی از سوالات دچار نارسایی‎هایی شد. بر همین اساس، اتخاذ تصمیمات مدیریتی و انجام اقدامات متناسب با هدف جلوگیری از هرگونه تضییع حق احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

در جریان رسیدگی به تقاضاهای تجدید نظر ثبت شده در سامانه، شورای راهبری آزمون متشکل از مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش به منظور ایجاد فرصت لازم جهت پذیرش تعداد بیشتری از فرزندان شایسته کشور، با افزایش بیش از۱۰ درصدی ظرفیت اولیه در اغلب مدارس استعدادهای درخشان موافقت کرد.

به موازات تصمیم مذکور که اقدامی نهایی و غیر قابل تکرار است، سمپاد برنامه‎هایی برای عمومی سازی محتوای درسی، تربیتی و پژوهشی خود در دست تدوین دارد که جزئیات و عناوین آنها در فرصت شایسته اعلام خواهد شد. با استفاده از این فرصت، استعدادهای درخشان خارج از مدارس سمپاد هم از محتوای آموزشی و پرورشی با کیفیت مدارس سمپاد بهره مند خواهند شد.

با انتشار این اطلاعیه، فرایند اعلام نتایج آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پایان‌یافته تلقی می‎شود. ضمن آرزوی موفقیت و عزت و سربلندی برای تمامی شرکت‌کنندگان و پذیرفته شدگان در آزمون، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان امید دارد با توکل بر خداوند متعال، در پرتو عنایات حضرت ولی عصر (عج) و کمک و همدلی اولیای محترم دانش‌آموزان، بتواند در انجام رسالت سنگین آموزشی خود در قبال پرورش استعدادهای فرزندان این مرز و بوم موفق باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.