مشاور عالی رهبر انقلاب:هرکمکی به عراقی ها کردیم، دلار نقد گرفتیم

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه مراسم «تداوم دفاع مقدس در جبهه مقاومت» که صبح امروز(یکشنبه) در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: رهبر انقلاب به بنده فرمودند نهضت خاطره گویی را راه اندازی کنید. چند سال است که این نهضت راه اندازی شده است و حدود ۶۰ نفر از فرماندهان ارتش و سپاه و کسانی که در جنگ تاثیرگذار بودند را به مراکز آموزشی نیروهای مسلح فرستادیم.

صفوی افزود: هدف از نهضت خاطره گویی بیان حقایق و اسرار فروخفته و پشت پرده دفاع مقدس و جلوگیری از انحراف حقایق جنگ است. امروز رسانه های خارجی و برخی داخلی ها در مقالات و کتاب هایشان گفته های بالا و پایینی از جنگ بیان می کنند که خارج از حقایق جنگ است.

وی افزود: هدف بعد از نهضت خاطره گویی این است که تجربه دفاع مقدس که تداوم آن در جبهه مقاومت است، تبدیل به کتاب و این کتاب ها نیز به زبان های مختلف ترجمه شود. ما یک سایت نهضت خاطره گویی هم راه اندازی کردیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی ها و غربی ها به ملت ما ظلم زیادی کردند و ۵۰۰ هزار نفر از جوانان ما را شهید  مجروح کردند. امروز این ظلم را به مردم یمن می کنند. ۲ هزار شبانه روز است که عربستان و امارات را بمباران می کنند اما آنها ایستادند و دهها هزار شهید دادند. ما مطمئنیم همانطور که ملت ایران و سوری ها و عراقی ها پیروز شدند، ملت یمن در مقابل تجاوز امارات و عربستان پیروز خواهد شد زیرا ۳۰ یلیون جمعیت شجاع و مومن در یمن وجود دارد.

صفوی تاکید کرد: ما می خواهیم تجربه دفاع مقدس را نه تنها به ملت های اسلامی بلکه به دیگر ملت ها همچون ونزوئلا انتقال دهیم. امروز ونزوئلایی ها کمونیست هستند اما در مقابل آمریکایی ها ایستادند و ما هم به آنها کمک می کنیم، کمک های نرم افزاری به آنها می کنیم و ایده می دهیم، مثلا می گوئیم چگونه بسیج مردمی را شکل دهید و چگونه حملات سایبری را چگونه دفع کنند.

وی افزود: هر کشور مسلمان و غیرمسلمان که از ما کمک بخواهد، کمک شان می کنیم اما از آنها پول می گیریم. ما به ونزوئلا بنزین دادیم و شمش طلا گرفتیم و طلاها را هم با هواپیما به ایران آوردیم تا در راه اتفاقی برایش نیفتد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: ما هرکمکی به عراقی ها کمک کردیم دلار نقد گرفتیم، با سوری ها قراردادی امضا کردیم که درمقابل چیزهایی را می گیریم البته روس ها بیش از ما در سوریه استفاده می کنند.

صفوی تصریح کرد: ما در راستای عمق بخشی به دفاع ایران در مقابل دشمنان فرامنطقه ای خود مثل آمریکا و صهیونیست اقدام می کنیم. ما برای اینکه در برابر ائتلاف کشورهای غربی و عربی در سوریه بایستیم با روسیه ائتلاف کردیم و ائتلاف ما هم پیروز شد. یعنی ما یک پیروزی راهبردی در سوریه و عراق دربرابر داعشی ها بدست آوردیم.

وی با بیان اینکه پژوهشکده دفاع مقدس هم به دستور رهبر انقلاب برعهده بنده گذاشته شده است، گفت: من نام این پزوهشکده را حاج قاسم سلیمانی گذاشتم زیرا روح حاج قاسم زنده است. ما در این پژوهشگاه می خواهیم تولید علم و ادبیات مقاومت بکنیم و گفتمان مقاومت و مکتب حاج قاسم سلیمانی را تبدیل به کتاب بکنیم تا این کتاب ها در دانشگاه های کشورهای مسلمان تدریس شود. همین کاری که غربی ها می نوشتند و در ایران ترجمه می شد و برخی اساتید هم در کلاس ها تدریس می کردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه تاکید کرد: همانطور که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس به پیروزی رسید امیدوارم در این جنگ اقتصادی هم با همان مولفه های قدرت ملی در جنگ هشت ساله، به پیروزی برسیم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.