روحانی: هیچ کالایی نباید در گمرک های کشور معطل بماند

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از ارائه گزارش وزارت صمت درخصوص اقدامات بانک مرکزی و گمرک درمورد ترخیص کالاها، گفت: مدیریت شرایط خاص و نیاز کشور به تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات باید به یک میراث مدیریتی ماندگار در حوزه تجارت کشور منجر شود و دستگاه های مرتبط استفاده گسترده از سامانه جامع تجارت را سامان دهند.

رئیس جمهور ضرورت بهره برداری گسترده مدیریتی از سامانه جامع تجارت را مورد تاکید قرار داد و گفت: سامانه جامع تجارت در کنار ایجاد شفافیت و فراهم کردن امکان گزارش گیری به هنگام از سوی همه مسوولان از وضعیت صادرات و واردات کشور، می تواند باعث تسهیل و سرعت در امر تجارت شده و مشکلات دست و پاگیر اداری را از سر راه فعالان اقتصادی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به طور قطع می تواند با تامین شفافیت اطلاعاتی، مقابله با رانت و فساد اقتصادی را سامان دهد و زمینه تسهیل و تسریع در تجارت را فراهم کند.

رئیس جمهور با تاکید برضرورت ثبت شفاف از مرحله سفارش تا توزیع کالا در مراکز فروش در سامانه جامع تجارت، گفت: اطلاعات این سامانه نه تنها در اختیار دستگاه ها و تجار بلکه حتی باید در دسترس عموم مردم باشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه هیچ کالایی نباید در گمرک های کشور معطل بماند، اظهار داشت:  دستگاه های اقتصادی کشور نظیر وزارت اقتصاد ، وزارت صمت و بانک مرکزی با هماهنگی های لازم باید نسبت به تسریع در ترخیص کالا اقدام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.